versplinterde achterruit cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
eddracket
Geregistreerd lid

Re: versplinterde achterruit cabrio

Bericht door eddracket » di 04 jan, 2011 1:05

Ik woon in Antwerpen, en als we het over een 900NG hebben, wil ik je wel helpen, ik heb het al een paar keer
zelf gedaan. En ja de prijs daar komen we wel uit :wink:

rickier
Geregistreerd lid

Bericht door rickier » di 04 jan, 2011 22:16

eddracket schreef:Ik woon in Antwerpen, en als we het over een 900NG hebben, wil ik je wel helpen, ik heb het al een paar keer
zelf gedaan. En ja de prijs daar komen we wel uit :wink:

ik heb een 9.3 van 1999 blauw van kleur en de dak is zwart en het glas is groen van kleur
groetjes Rick

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » do 06 jan, 2011 11:37

9-3 is hydraulisch en daar heb ik geen ervaring mee :(
Want daar moeten de staven losgekoppeld worden van het hydraulisch gedeelte denk ik

mvg

moniquem
Geregistreerd lid

Bericht door moniquem » za 22 jan, 2011 10:59

Ook mijn achter ruit is gisteren helaas vanuit het niets , uit elkaar gesprongen,
Weet iemand een adres waar ik deze het beste een andere in kan laten zetten,netjes en goed, en niet al te ver weg van omgeving Eindhoven.
Cabriodak is nog goed,zou dus alleen om het vervangen van de ruit gaan.

Ik rijd een saab 9-3 2.0 cabrio uit 1999.

jelleiden
Geregistreerd lid

Bericht door jelleiden » za 22 jan, 2011 11:04

Bizar. Ook vreemd om te lezen dat het vaker voorkomt. Ik hoop dat er hier iemand is met tips.

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » zo 23 jan, 2011 23:49

volgens mij komt het door de achterruitverwarming, ik zou het anders niet weten vanwaar het komt!
Een achterruit vervangen op een 900NG gaat niet zomaar het kan zijn dat het hele doek vervangen moet worden!

RRD
Geregistreerd lid

Bericht door RRD » ma 21 feb, 2011 15:50

Dames en heren,

vorige week heb ik een 95 Saab 900 Cabriolet gekocht. Schitterende auto, belachelijk weinig kilometers,... helemaal top.

Echter, de bovenkant van de achterruit is losgelaten. De kap hangt dus een centimeter hoger dan de achterruit zeg maar. Bij aankoop dacht ik dat dit appeltje-eitje te lijmen was, maar na wat rondvragen blijkt dat de kap krimpt (?!) en dat er eigenlijk geen goede oplossingen voor zijn.

Klopt dat? Ik wil geen compleet nieuwe kap op de auto zetten (die is verder nog heel erg netjes) omdat het achterruitje niet meer past.

Oplossingen? Industriële lijm? Dak iets oprekken? Een profielletje op de ruit maken zodat ie een tikje groter wordt?

Alvast bedankt.

ps Ik maak voorlopig maar even geen nieuw topic hier voor.

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » wo 23 feb, 2011 21:02

ik heb ook lang met zo'n ruit rond gereden, ik heb deze laten lijmen en dat was voor mij voldoende, ik had de instelling
als het maar niet binnen regent en dat was ook niet. Het is wel maar een tijdelijke oplossing die je meer maals zal moeten
herhalen.
Ik heb het dak nu volledig van de auto staan en ik denk als je hem zo kan lijmen zonder dat hij op de auto zit dat het dan wel
volledig kan lukken omdat je dan met de stof kan spelen en de ruit terug op zijn originele plaats kan inlijmen. Als het dak
op de auto zit, zit er spanning op en is het veel moeilijker lijmen. Dat is mijn idee ervan!

RRD
Geregistreerd lid

Bericht door RRD » zo 27 feb, 2011 18:00

Thanks voor je reactie. Wat voor lijm heb je gebruikt?

Ik zit er aan te denken industriële (3M ofzo) siliconelijm o.i.d. te nemen. Moet in ieder geval voldoende sterk zijn.

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » zo 27 feb, 2011 21:47

bij mij hebben ze dezelfde lijm gebruikt waarmee ze de voorraam, achterraam bij een niet-cabrio
inlijmen, ze hebben mij vertelt dat deze ook niet meer lost! maar ja eerst zien en dan geloven hé

spelders2015
Geregistreerd lid

Bericht door spelders2015 » wo 22 jul, 2015 20:15

Beste,

Zojuist is ook mijn achterruit gesprongen (Saab 900SE Cabrio NG 1994).
Ik zit met de handen in het haar. A.s. zaterdag wilden we op vakantie gaan met de auto....

Kan iemand mij helpen?

Groet,
Sven
Weert

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 22 jul, 2015 21:07

Hier ligt er nog een:

http://www.rendcarparts.nl/nl/rd-Saab/c ... g-compleet

Solo het ruit vervangen schijn een moeilijke opgaaf te zijn (lees tijdrovend en dus kostbaar) en daarbij sneuvelt er bij de ongeoefende cabriodakruitenmonteur (3x woordwaarde ?) nog wel eens een. Dan is complete kap vervangen een quick fix.

spelders2015
Geregistreerd lid

Bericht door spelders2015 » zo 02 aug, 2015 13:31

Ik ga het ruitje zelf vervangen.
Heb er eentje gevonden voor 100 euro en opgehaald in Utrecht.
Nu even de oude kitranden verwijderen.
Hou jullie op de hoogte van de ontwikkeling.
Gisteren hebben we zelf (met een beetje hulp van een handige kameraad) een nieuw stukje ingelast in de arm van het afdekkap mechanisme.
Deze zijn zeer moeilijk te vinden dus hebben we het zelf maar vervangen met een stukje stang van de hornbach (5 euro).

Als ik de ruit vervangen heb ga ik de kap opnieuw laten inleren bij de dealer.

Plaats reactie