Ik ben bezig zij skirts op mijn Caab dame te zetten.
Lukt op zich wel aardig maar ik zit met twee dingetjes die niet echt fijn zijn...
1.. Bij het voorscherm komt de spatlap over de skirt te liggen, maar daar lijkt iets teveel skirt materiaal te zitten..en dus sluit het niet echt mooi op elkaar aan.
IS de oplossing inderdaad de zaag of slijptol erop zetten en het teveel weg zagen / slijpen?
2.. De skirt komen van een 4 deurs 9-3 en dus zit er na het voorportier er teveel materiaal aan de skirt die dan normaal onder de strip van de achter portieren doorloopt.
Hoe veel materiaal moet ik daar weg halen? Ik heb nu ongeveer tot de helft weg gehaald maar nog lijkt het teveel te zijn, maar als ik meer weg haal Zal het gaan "gapen". Nu staat het iets breder van de body af dan het bovenliggende paneel
Of moet ik de houders waar de oude bekleding achter gehaakt werd, verwijderen? (zit met popnageltjes vast.) Ik kan er nergens iets over terug vinden (of gebruik de verkeerde termen)
Hoop op jullie kennis en kunde
Groet Auke
Zij skirt montage
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Zij skirt montage
het is wat passen en meten en sommige skirts passen gewoon net niet lekker.
de voorkant kan precies pas gemaakt zonder snijden of zagen hoor! ik heb het daarna met zelftappers weer vastgezet (en kit).
die achterkant goed snijden gaat idd met iederen iets meer tot het mooi aansluit.
Ik vond het wel een gedoe en ga de volgende keer voor een passend stel skirts.
de voorkant kan precies pas gemaakt zonder snijden of zagen hoor! ik heb het daarna met zelftappers weer vastgezet (en kit).
die achterkant goed snijden gaat idd met iederen iets meer tot het mooi aansluit.
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Re: Zij skirt montage
Ik zal vanavond eens verder kijken.. maar jij hebt die oude "haken" op de body niet weg gehaald?ReinO schreef:het is wat passen en meten en sommige skirts passen gewoon net niet lekker.