probleem met openen cabriokap
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: probleem met openen cabriokap
Ik vraag me af. Je kan de kap van een NG en 9-3 ook handmatig openen (als de motortjes niet werken). Wellicht is het mogelijk om de motortjes geheel eruit te halen en daardoor het hele mechaniek handmatig te maken. Wel wat ouderwetser maar wel minder foutgevoelig.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dat zou wel kunnen maar dan krijg je de 5e boog (met de achterruit) niet vergrendeld in het tonneaudeksel. Je zou dan een wisselschakelaar aan het motortje moeten maken en die met de hand bedienen.
-
blue city
- Donateur (3x)

Hmm, klinkt logisch, maar hoe zit het dan met je storingsmeldingen. Moet de computer er dan ook niet uitgelezen worden?
Mijn tonneaumotor heeft wss definitief de geest gegeven. Ik vermoed dat de tandwieloverbrenging kapot is.
Gelukkig heb ik al een andere kunnen scoren. Ga ik dat eerst maar eens proberen. Eerst zodanig de motor op de grondplaat vastzetten dat hij er niet meer uit wil. Enigste nadeel, handmatig ontgrendelen lukt dan niet meer. Tja.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Als je de 4 hoofdmotoren en de tonneaumotor demonteert en de stekker van de computer (TSAS) losmaakt, dan doet die niets meer, valt niet meer uit te lezen en geeft dus ook geen foutcodes meer door aan de SID.blue city schreef:Moet de computer er dan ook niet uitgelezen worden?
Met het schema er bij kun je met wat knutselwerk op de juiste pennen van de stekker dan spanning zetten zodat de vergrendeling toch werkt. Het denkwerk wat de TSAS voor je deed
-
blue city
- Donateur (3x)

Ik ben wat lui aangelegd. Waarom met de hand als het electrisch kan? Maar als het weer misgaat ga ik over op handbediening. Die goede pinnen vinden kan het probleem niet zijn.
Zelf zat ik wel aan de handbediening via de achterbank te denken. Om daar iets in elkaar te produceren, met een handel of zo.
-
hugo v velde
- Geregistreerd lid
Hallo
ik ben bezig met een saab 900 cabrio bjr 1997 [ben ook nog niet erg thuis in CABRIO ]
maar nu moet de cabriokap gekalibreerd[ opnieuw programmeren volgens mij]
nu hoor ik jullie praten over [ van Dongen]
Waar zit die van Dongen dan
M V G Hugo
ik ben bezig met een saab 900 cabrio bjr 1997 [ben ook nog niet erg thuis in CABRIO ]
maar nu moet de cabriokap gekalibreerd[ opnieuw programmeren volgens mij]
nu hoor ik jullie praten over [ van Dongen]
Waar zit die van Dongen dan
M V G Hugo