Van de week werkte mijn contactslot ineens niet meer.
Heb op advies van de dealer het slot gedemonteerd, en uitgespoten met remmenreiniger.
Op eens deed het slot het wel maar af en toe happerde ie. Ik dacht dat het een kwestie was van
het juiste smeermiddel. (heb ooit een weigerend contactslot volgespoten met WD 40 en kon daarna een nieuwe
bestellen. Ik ben naar een lokale slotenmaker gegaan, die heeft eerst gekeken naar het slot en gedemonteerd.
Bleek een slijtagekwestie te zijn van de messing onderdeeltjes in het slot. Er is h.e.a. geveild en nu werkt het slot
weer feilloos. Kostte me eur 25,-. Volgens mij goedkoper dan een nieuwe cylinder via de dealer.
Reparatie contactslot
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Reparatie contactslot
Binnenwerk slijt, messing plaatjes waar de sleutel steeds langs loopt verslijt waardoor de plaatjes niet ver genoeg in het binnenwerk getrokken worden zodat ie mooi rond wordt en dan hakkerig verdraaid of helemaal niet, maar die kontaktsloten zijn zeer goed te repareren waardoor je ze een tweede leven kunt geven,tenslotte ik repareer ze ook al jaren.Volgens mij goedkoper dan een nieuwe cylinder via de dealer.
-
pcder
- Donateur

Dank je voor je reactie.
Misschien heb je ervaring met het volgende probleem wat wellicht komt door het contactslot.
Na de reparatie werkt mijn contactslot redelijk tot goed, maar ik kan mijn sleutel niet meer gebruiken
als afstandsbediening.Ik zie ook het rode lampje op mijn dashboard knipperen. De centrale deurvergrendeling
werkt nu niet, kan dus ook niet het alarm aanzetten.
Gr,
Chris
Misschien heb je ervaring met het volgende probleem wat wellicht komt door het contactslot.
Na de reparatie werkt mijn contactslot redelijk tot goed, maar ik kan mijn sleutel niet meer gebruiken
als afstandsbediening.Ik zie ook het rode lampje op mijn dashboard knipperen. De centrale deurvergrendeling
Gr,
Chris
-
jansen
- Donateur (7x)

Dan heb je nog het probleem dat bij het terug verdraaien van het kontaktslot en bij het eruit halen van de sleutel, komt het cilinderwerk niet mee naar boven, waardoor het kontaktblokje registreert dat er nog een sleutel in het kontaktslot zit en blijft je radio door spelen en werkt de afstandsbediening ook niet meer. Tja moet het binnenwerk nog een keertje los om te kijken waarom ie niet naar boven komt bij het verwijderen van de sleutel.De centrale deurvergrendeling
-
pcder
- Donateur

Ok,
Bedankt voor je reactie. Ga ik nog eens het slot eruit halen en bekijken. Misschien beter om dan toch een nieuw contactslot te bestellen.
Bedankt voor je reactie. Ga ik nog eens het slot eruit halen en bekijken. Misschien beter om dan toch een nieuw contactslot te bestellen.
-
jansen
- Donateur (7x)

Tja een nieuw slot is een nieuw slot met de daarbij behorende onkosten, maar die oude sloten zijn zeer goed te repareren, onderin het mechanisme zit de borgstiftje met drukveertje deze maakt een kuiltje in de behuizing en daardoor kan ie soms niet omhoog komen als je dat kuiltje met een dremel weer vlak maakt kan dat stifje er makkelijker overheen draaien.Misschien beter om dan toch een nieuw contactslot te bestellen