beste Saab-liefhebbers,
mij krijgt het virus ook langzaam te pakken, ik ben vanmiddag wezen kijken bij een 900 cabrio (2.0 S, 1995, 8-KNT-32, in Tiel). Mooi hoor, reed lekker, vooral ook met het dak open.
Wel een vraag:
in de aankoopgids las ik:
- als je de cabrio kap opent zitten in de zijpanelen (naast de zijruit )klepjes die mee dicht gaan deze blijven meestal hangen zodat je "gaten "blijft zien met gesloten kap (en dat is een klote jobke )
Nu is mij niet helemaal duidelijk wat bedoeld wordt?
Als het dak helemaal open is en weggeklapt en opgeborgen, dat je dan nog een gat hebt aan weerskanten?
Dat was dus zo bij de auto die ik vanmiddag zag.
Wat is daar aan te doen? en is dat kostbaar / veel / moeilijk werk?
Staat vast al ergens op het forum, maar ik kon het niet vinden...
Alvast bedankt, voor jullie reactie!
Groeten, Johan (Utrecht)
opening/gat aan weerskanten bij open dak
-
Errow
- Donateur (3x)

Re: opening/gat aan weerskanten bij open dak
Hallo Johan,
Ik heb geen idee, maar plaats je vraag ook even in de rubriek "cabrio"". Dat vergroot je kans op een goede tip of het juiste advies.
Ik heb geen idee, maar plaats je vraag ook even in de rubriek "cabrio"". Dat vergroot je kans op een goede tip of het juiste advies.
-
jor
- Geregistreerd lid
Er horen 2 moeilijk en duur te verkrijgen "flapjes op ".
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Heeft te maken met een opgerold bladveertje. Dat bladveertje zit aan één kant aan het schuifje en aan de andere kant aan het kunststof waarin het schuifje beweegt.
De bevestiging daarvan breekt meestal af waardoor de schuifjes open blijven staan. Is eenvoudig te repareren. Nadeel is dat je daarvoor beide zijpanelen achter moet demonteren, anders kun je er niet bij. Als je ze hebt gedemonteerd wijst reparatie zich vanzelf. Meestal wordt een tieripje of stukje elektriciteitsdraad gebruikt om het veertje weer vast te zetten.
Overigens hoort dit topic thuis in het Cabrio gedeelte van het forum.
De bevestiging daarvan breekt meestal af waardoor de schuifjes open blijven staan. Is eenvoudig te repareren. Nadeel is dat je daarvoor beide zijpanelen achter moet demonteren, anders kun je er niet bij. Als je ze hebt gedemonteerd wijst reparatie zich vanzelf. Meestal wordt een tieripje of stukje elektriciteitsdraad gebruikt om het veertje weer vast te zetten.
Overigens hoort dit topic thuis in het Cabrio gedeelte van het forum.
-
johanm
- Donateur (3x)

bedankt voor jullie reacties!
excuses voor de verkeerde plaatsing, kzal ns proberen dat op te lossen,
groet, johan
excuses voor de verkeerde plaatsing, kzal ns proberen dat op te lossen,
groet, johan
-
Badi3
- Geregistreerd lid
Ik heb hetzelfde "probleem", weet iemand het onderdeelnummer van die veertjes, ik ben ze allebei kwijt.
Gr Bart
Gr Bart