zijruit blijft openstaan

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
maartenschr
Geregistreerd lid

zijruit blijft openstaan

Bericht door maartenschr » di 14 jul, 2015 8:33

Hallo

Wie kent dit probleem: de rechter zijruit van mijn cabrio (2007) zakt zo'n 15 cm naar beneden als hij helemaal open is geweest en ik hem daarna weer dicht wil doen. Dit blijft hij doen, dus als ik hem weer omhoog doe, zakt hij direct weer naar beneden. Alleen als ik de deur open doe, gaat de ruit helemaal omhoog en blijft dan goed staan.

Dank voor jullie reacties - Maarten

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: zijruit blijft openstaan

Bericht door Thieuke » di 14 jul, 2015 8:47

De ruiten kan je opnieuw calibreren geloof ik. Sta wel ergens omschreven op het forum

Medejo
Donateur
Donateur

Bericht door Medejo » zo 19 jul, 2015 1:44

Ik heb het zelfde euvel. Kalibreren is inderdaad de oplossing. Hoe je dit moet doen is inderdaad terug te vinden op het forum.
Er is ook een tijdelijk oplossing. Om je t.a.v. de tijdelijke oplossing wat zoekwerk te besparen hier een korte toelichting.

Als je de raamblokkering in je deur naar beneden ingedrukt houdt, en tegelijk het raam dicht doet gaat deze niet automatisch weer open.

Good luck.

bert58
Geregistreerd lid

Bericht door bert58 » za 27 feb, 2016 16:13

Bij mij gaat het raam van mijn 9-3 cabrio (2006) na sluiten ook weer een cm of 15 naar beneden.
Ik lees dat je dan systeem kan kalibreren .
Ik kan dit niet vinden op forum hoe je je ramen kan kalibreren.
Iemand een link of uitleg ?

Bvd,
Bert

speed01
Geregistreerd lid

Bericht door speed01 » di 01 mar, 2016 23:40

Grappig........... (of niet) maar ik heb dat nu ook een paar keer gehad (MY 2008)
Zal wel door het weer komen.

Meestal helpt het als ik 2 a 3 keer vlak voor "bovenaan" stop en daarna een keer helemaal naar beneden en weer volledig dicht.

Paar keer gehad in een parkeergarage.

Plaats reactie