Raamrubbers achterruiten Saab 900ng

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Edwins40
Geregistreerd lid

Raamrubbers achterruiten Saab 900ng

Bericht door Edwins40 » vr 04 mar, 2016 10:27

Hey Leden,

Bij onze linker achterruit (Saab 900ng) is op de één of andere manier een stukje rubber verdwenen. Volgens mij heet het in de volksmond een 'raamlikker'.
Nu trok ik zelf de conclusie dat bij een regenbui het regenwater in dit gat loopt, vervolgens blijft staan > roesten > raammechanisme sloopt > etc.

Zijn deze rubbers goed te vervangen? Lijkt mij in beginsel een prima simpel klusje dat een boel leed kan besparen! Ik hoor het graag!

Edwins40
Geregistreerd lid

Re: Raamrubbers achterruiten Saab 900ng

Bericht door Edwins40 » za 05 mar, 2016 15:19

Onderdeel denk ik gevonden http://www.elferink.nl/Saab/900/Raamlik ... 10030501A1

Iemand een idee hoe dit gemonteerd wordt? Moet daarvoor de interieur bekleding verwijderd worden?

Paskalius
Donateur
Donateur

Bericht door Paskalius » za 05 mar, 2016 18:10

Er zit er een aan de binnen en buitenkant. Nummer 26 zit aan de buitenkant en sluit inderdaad het raam af tegen neerslag. Die klik je dmv klemmetjes vast.

Edwins40
Geregistreerd lid

Bericht door Edwins40 » za 05 mar, 2016 21:45

Paskalius schreef:Er zit er een aan de binnen en buitenkant. Nummer 26 zit aan de buitenkant en sluit inderdaad het raam af tegen neerslag. Die klik je dmv klemmetjes vast.
Thanks! Ik zie nu dus dat ze hier nummer 27 aanbieden. Laat ik die lekker liggen.

Heeft iemand nummer 26 liggen? :mrgreen:

Afbeelding

Plaats reactie