Hey Leden,
Bij onze linker achterruit (Saab 900ng) is op de één of andere manier een stukje rubber verdwenen. Volgens mij heet het in de volksmond een 'raamlikker'.
Nu trok ik zelf de conclusie dat bij een regenbui het regenwater in dit gat loopt, vervolgens blijft staan > roesten > raammechanisme sloopt > etc.
Zijn deze rubbers goed te vervangen? Lijkt mij in beginsel een prima simpel klusje dat een boel leed kan besparen! Ik hoor het graag!
Raamrubbers achterruiten Saab 900ng
-
Edwins40
- Geregistreerd lid
Re: Raamrubbers achterruiten Saab 900ng
Onderdeel denk ik gevonden http://www.elferink.nl/Saab/900/Raamlik ... 10030501A1
Iemand een idee hoe dit gemonteerd wordt? Moet daarvoor de interieur bekleding verwijderd worden?
Iemand een idee hoe dit gemonteerd wordt? Moet daarvoor de interieur bekleding verwijderd worden?
-
Paskalius
- Donateur

Er zit er een aan de binnen en buitenkant. Nummer 26 zit aan de buitenkant en sluit inderdaad het raam af tegen neerslag. Die klik je dmv klemmetjes vast.
-
Edwins40
- Geregistreerd lid
Thanks! Ik zie nu dus dat ze hier nummer 27 aanbieden. Laat ik die lekker liggen.Paskalius schreef:Er zit er een aan de binnen en buitenkant. Nummer 26 zit aan de buitenkant en sluit inderdaad het raam af tegen neerslag. Die klik je dmv klemmetjes vast.
Heeft iemand nummer 26 liggen?