Voorruit barstje

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Voorruit barstje

Bericht door Chilly-Pepper » vr 26 feb, 2016 20:55

Hallo,

Ala Saab 9-3 Caab fan sinds een jaar of 4 /5 heb ik een klein probleempje (nou eigenlijk wel meer maar niet direct terzake doende :-) ) Ik heb een barstje in mijn voorruit... Veroorzaker..... een Kraai die met kiezels van mijn platte dak gooit!!!!
Het is geen afkeur barst maar lelijk is het wel.

De nodige rondje rond bellen leverde div. glasboeren op die een nieuwe caab ruit kunnen zetten voor een zeer schappelijke prijs.
Echter er schijnt een stalen lijst om de ruit te zitten die vrijwel nooit onbeschadigd gedemonteerd kan worden.... Prijs.... Belachelijk...

Al met al een minder leuke rekening dus als ik het laat herstellen en nee... ik heb geen glas verzekering ( ga ik nu wel doen).

Mijn vragen:
zijn deze staal lijst verhalen waar....
Kan ik evt. zelf de staal lijst eruit prutsen zonder beschadigingen?
Waar kan evt. zo'n lijst betaalbaar verkrijgen?
Zijn er Saab Caab goden die mijn voorruit evt. met tweedehands glas en lijst goed en netjes kunnen vervangen?

Groet,

Auke

martinphili
Geregistreerd lid

Re: Voorruit barstje

Bericht door martinphili » vr 26 feb, 2016 21:35

ja, 200 voor die lijst zeker? Dat was de offerte voor mij. Bleek uiteindelijk niet nodig, de lijst kon opnieuw gebruikt worden.

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » vr 26 feb, 2016 23:54

Hallo Auke,

Ik heb mijn raam ook laten vervangen, lijst was niet te redden helaas. De glasboer bood keurig de optie een ander rubber te gebruiken tegen alleszins schappelijke prijs.

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » za 27 feb, 2016 9:48

Hey Redi,

Welke glasboer was dat? En... wat was uiteindelijk kwijt?
Kan je een foto laten zien van wat er gebruikt is en hoe het er nu uitziet?

Groet Auke

Paskalius
Donateur
Donateur

Bericht door Paskalius » za 27 feb, 2016 9:48

De raamstijl met ruit zijn constructief vrij belangrijk bij een ongeluk. Het is het enige stukje staal wat uitsteekt en je hoofd beschermd. Ik zou opassen met alternatieven zonder OEM kwaliteit.

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » za 27 feb, 2016 10:39

Paskalius schreef:De raamstijl met ruit zijn constructief vrij belangrijk bij een ongeluk. Het is het enige stukje staal wat uitsteekt en je hoofd beschermd. Ik zou opassen met alternatieven zonder OEM kwaliteit.
Mee eens.
De raamstijl (dus waar het raam op ligt) veranderd niets aan net als de montage daarvan.. Het rubber en de dunne metalen strip is tegen wind ruis en voor afwerking zover ik weet

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » wo 02 mar, 2016 13:16

Hallo Auke,

de foto's staan wel in mijn topic.
viewtopic.php?f=37&t=115161&start=45

Bij was de oorzaak onderliggende roest, dus de ingreep was wat meer dan alleen een raam vervangen.
Ik meende dat de post voor het raam inclusief de- en montage en nieuw rubber rond de 500 euri zat.

Groet, Rein

wim46
Geregistreerd lid

Bericht door wim46 » ma 28 mar, 2016 13:10

Hoi, ik had vorig jaar ook een scheur in mijn voorraam, waarschijnlijk door een te hoog plotselinge temp verschil.
Ik heb bij diverse herstellers navraag gedaan omtrent de kosten maar ben hiervan geschrokken.
Uiteindelijk terechtgekomen bij een bedrijf in Assen die mijn ruit vervangen heeft voor 350 Euro en prima gedaan.
Was heel tevreden.

Plaats reactie