Vergrendeling cabriozak 9-3 SC

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
raspaardje
Donateur
Donateur

Vergrendeling cabriozak 9-3 SC

Bericht door raspaardje » vr 08 apr, 2016 15:53

Volgens het instructieboekje kan ik de zak van de cabriokap van een 9-3 SC naar boven vastzetten/vergrendelen indien de cabriokap gesloten is.
Zodat de zak niet hangt maar een grote kofferruimte toont. Bij het openen van de kap zal de de vergrendeling eraf gaan zodat de zak naar beneden 'valt' en de kap er weer mooi in kan verdwijnen.

Hoezeer ik ook mijn best doe, dit lukt mij niet.
Mis ik een onderdeel of moet ik nog blijven oefenen...? :-)

JimBo
Geregistreerd lid

Re: Vergrendeling cabriozak 9-3 SC

Bericht door JimBo » vr 08 apr, 2016 15:59

Bij mijn 2001 9-3 zitten er links en rechts aan de 'zak' twee simpele haakjes die je handmatig aanhaakt in de lussen erboven. Je moet de boel ook weer zelf handmatig omlaag hangen als je het dak wilt openen. Wel zit er ergens een sensor die je waarschuwt als je dit vergeten bent, waardoor het dak zichzelf dus niet zal inklappen. Tevens een message op de SID geeft.

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » vr 08 apr, 2016 16:44

Bij een 9-3 NG werkt het dan totaal anders.
Bij een 9-3 SC geen haakjes, geen lussen en verder ook geen handmatig handelen vereist wanneer je de kap weer open gooit.

Volgens het instructieboekje dan...:-)

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » vr 08 apr, 2016 17:39

Hoe en waar trek je de zak dan aan op? Kan het niet laten, mooie woord speling.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 09 apr, 2016 15:33

Volgens mij gaat de Zak vanzelf omhoog rechts achterin. Links Gaat niet mee in mijn beleveing.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 09 apr, 2016 18:05

De zak zit achtertin, TS zegt dat hij de zak handmatig omhoog kan trekken en vergrendelen, net als de standaard caab. Mijn vraag is dan ; waaraan? Dan zullen er toch haken in zitten die automatisch gelost worden? Dat is vanaf de buitenkant te zien dan neem ik aan?! De standaard haken zijn gewoon 2 haken, meer niet. En SC is gewoon een type, geen generatie Saab. Dus ben benieuwd naar dat systeem.

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » ma 11 apr, 2016 14:10

jaap noord schreef:Hoe en waar trek je de zak donn aan op? Kan het niet laten, mooie woord speling.
Volgens het instructieboekje moet je de bodem van de zak omhoog en en naar voren duwen om het vergrendeld te krijgen.
Volgens mij gaat de Zak vanzelf omhoog rechts achterin. Links Gaat niet mee in mijn beleving.
Dat is weer iets anders...:-) Daar heb ik ook last van, dat de stof rechts minder lijkt te hangen dan de stof links.
Toch kun je de bodem van de zak echt nog een stuk meer naar boven duwen, ook rechts.
De zak zit achtertin, TS zegt dat hij de zak handmatig omhoog kan trekken en vergrendelen, net als de standaard caab. Mijn vraag is dan ; waaraan? Dan zullen er toch haken in zitten die automatisch gelost worden? Dat is vanaf de buitenkant te zien dan neem ik aan?! De standaard haken zijn gewoon 2 haken, meer niet. En SC is gewoon een type, geen generatie Saab. Dus ben benieuwd naar dat systeem.
Waaraan, daar ben ik ook benieuwd naar. Want ik kan niks vinden wanneer ik de kap in zo'n stand heb staan dat de afdekplaat niet meer de boel afdekt.
Alsof ik ergens een onderdeel mis of zo...
En zoals ik SC gebruik, gebruik ik het wel om aan te te geven dat het de laatste generatie 9-3 betreft; SS = Sport Sedan, SE - Sport Estate en SC = Sport Convertible/Sport Cabriolet.

Plaats reactie