Achterspeakers vervangen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Barbwire
Geregistreerd lid

Achterspeakers vervangen

Bericht door Barbwire » do 21 apr, 2016 12:29

Kan iemand me vertellen hoe ik de achterspeakers kan vervangen in de saab93 cabrio?
Voor de voorspeakers in de deur heb ik inmiddels een goed filmpje gevonden maar elkaars nog niet voor de achterspeakers.
Alvast dank

Injectie
Moderator

Re: Achterspeakers vervangen

Bericht door Injectie » do 21 apr, 2016 19:52

Welke versie 9-3 cabrio heb je?

Barbwire
Geregistreerd lid

Bericht door Barbwire » za 23 apr, 2016 20:36

Uit 1999

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » wo 27 apr, 2016 10:47

Je dient de gordel van de dorpel los te schroeven. Boven aan de voorzijde van de zijpanelen zit een dopje. Dopje voorzichtig verwijderen en torx boutje lossen. Dan de achterbank zitting eruit en de leuning voorover klappen. Ze ziet dan enkele torx boutjes zitten aan de kant van de leuning. Die lossen en voorzichtig de panelen verwijderen, voorzichtig want er zitten wat van die beroerde plastic drukkers om de bekleding op zijn plaats te houden.

Je ziet nu de speakers zitten en kunt ze eenvoudig lossen. Mocht je niet originele willen plaatsen, let dan even opm of ze passen. Volgens mij zijn de originele niet zuiver rond maar zit er een soort van platte vlakken op twee plaatsen tegenover elkaar. Valt precies in de bracket waar ze in zijn geschroefd.

Barbwire
Geregistreerd lid

Bericht door Barbwire » wo 27 apr, 2016 11:03

Top Rik dank je.
Weet jij toevallig ook of ik de autoradio makkelijk kan veranderen? Ik wil er nl een 2din radio in zetten met een touchscreen. Bestaat er iets (wiringkit) waardoor ik de snoertjes van mijn oude systeem makkelijk kan verbinden met de nieuwe radio?
Alvast dank voor je evt antwoord

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » wo 27 apr, 2016 11:25

Je kunt de autoradio op zich gemakkelijk vervangen, maar 2DIN past niet in de 9-3og. Is te hoog.

Plaats reactie