Kap open of kap dicht?
-
JimBo
- Geregistreerd lid
Kap open of kap dicht?
Rij nu voor het eerst cabrio, en vroeg me het volgende af. Het is nu de laatste dagen heerlijk weer om open te rijden. Sluiten jullie na iedere dag de kap weer, om de kap weer op te spannen? Of laat je hem juist open als je weet dat je de volgende dag toch weer open wilt rijden, om het hydraulische systeem te sparen? Mijn cabrio staat binnen en zou dus open kunnen blijven...wat is wijsheid?
-
coppe218
- Donateur (3x)

Re: Kap open of kap dicht?
In het instructieboekje staat alleen geschreven dat je de kap moet sluiten bij langere stilstand.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Mijn kap gaat 's avonds altijd terug dicht en zo wordt de stof lekker weer strak opgespannen. Ik vind dat de boel anders zo opgefrommeld zit als het dak open is.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Om ervoor te zorgen dat de cabriokap zijn vorm behoudt is het verstandig om de kap te sluiten
als de cabrio meer dan één dag niet gebruikt wordt.
Bron: https://www.cabriocare.nl/website/FAQ/C ... appen/8/12
als de cabrio meer dan één dag niet gebruikt wordt.
Bron: https://www.cabriocare.nl/website/FAQ/C ... appen/8/12
-
JimBo
- Geregistreerd lid
Dat blijft toch een beetje vaag... want dat zou betekenen dat als ik elke dag de auto gebruik je de kap dan niet zou sluiten voor bijvoorbeeld een hele week. Maar als ik de auto slechts 1 dag zou gebruiken de kap meteen daarna zou moeten sluiten. Of je nou rijdt of stilstaat maakt eigenlijk toch niet uit voor de ingevouwen kap? Als ik dit zou vertalen zou ik zeggen dat je de kap dus beter iedere dag kan sluiten zodat ie zo'n vorm beter behoudt...
-
erik99
- Geregistreerd lid
De kap na gebruik netjes sluiten is waarschijnlijk het beste.
Maar ik ken er ook genoeg die een cabrio hebben met een hardtop in de winter (geen Saab's uiteraard) en dan ligt de kap soms een paar maanden opgevouwen. En dat gaat ook prima. Dus als jij die kap een poosje open laat is dat niet meteen een probleem.
Maar ik ken er ook genoeg die een cabrio hebben met een hardtop in de winter (geen Saab's uiteraard) en dan ligt de kap soms een paar maanden opgevouwen. En dat gaat ook prima. Dus als jij die kap een poosje open laat is dat niet meteen een probleem.
-
JimBo
- Geregistreerd lid
Thanks, dat is een ander interessant uitgangspunt als je een hardtop hebt inderdaad, niet eerder aan gedacht... Wat dat betreft is het dus om het even...
-
erik99
- Geregistreerd lid
[]
Het zal best invloed hebben op de levensduur van de kap, maar ik ken niemand die zijn cabrio al zo lang heeft dat ie daar ervaring mee heeft. Mijn Saab staat zomer en winter buiten dus mijn kap heeft ook genoeg te lijden. Na elke winter is ie weer groen. Dat zal de levensduur ook niet ten goede komen maar ik heb helaas geen andere optie.
Het zal best invloed hebben op de levensduur van de kap, maar ik ken niemand die zijn cabrio al zo lang heeft dat ie daar ervaring mee heeft. Mijn Saab staat zomer en winter buiten dus mijn kap heeft ook genoeg te lijden. Na elke winter is ie weer groen. Dat zal de levensduur ook niet ten goede komen maar ik heb helaas geen andere optie.