Saab Radio's

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Edwins40
Geregistreerd lid

Saab Radio's

Bericht door Edwins40 » di 12 apr, 2016 11:21

Goedemorgen!

Op dit moment hebben we in de 900ng een saab radio met cassette speler. Niks mis mee, doet het prima. Maar graag zou ik een originele saab radio willen plaatsten met mogelijkheid om AUX af te spelen (via een 3,5mm jack aan de voorkant). Weten jullie of deze er is? Voor de esthetiek wil ik graag een originele dubbel-din radio ipv van een lelijke schreeuwende hedendaagse..

Alvast bedankt! :O:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab Radio's

Bericht door reiernumans » di 12 apr, 2016 13:03

Originele Saab radio met aux is er voor jouw generatie radio niet. Je kan een aux ingang solderen aan je cassettespeler, dat is de goedkoopste oplossing. Een andere optie is een Ion Bluetooth Cassette. Heb je meteen een carkit. Dit is wat ik in mijn classic met cassetteradio ook gebruik, voor het geld een briljante gadget en de geluidskwaliteit is heel redelijk als je 't mij vraagt. Als je voor een moderne radio wil gaan zou ik voor een 1DIN met bakje gaan. De radio in 900NG en 9-3OG's is 1 3/4 DIN formaat, nèt geen 2DIN dus. Er is een origineel bakje te krijgen dat tussen 1DIN radio en SID past. Voor een 2DIN formaat radio wordt het dashboard aanpassen..

Edwins40
Geregistreerd lid

Bericht door Edwins40 » di 12 apr, 2016 15:27

Oei! Dankje Reier.

Dat scheelt weer een fiasco met een 2din radio. Ik heb nu een aux cassette met draadje, maar dat valt echt bar tegen. Ik ga die ION bluetooth eens opzoeken.

Thanks!

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 14 apr, 2016 14:55

In mijn ervaring is die bluetooth cassette echt 10x beter dan een cassette met draadje.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » do 14 apr, 2016 15:31

Edwins40
Geregistreerd lid

Bericht door Edwins40 » do 28 apr, 2016 12:56

Na heel veel reacties en topics gelezen te hebben;

Klopt het dat de speakers in de voordeuren van een 900ng 4ohm moeten zijn en 165mm? En dat je een AS3 tussenversterker nodig hebt om deze speakers aan te kunnen sluiten?

Edwins40
Geregistreerd lid

Bericht door Edwins40 » wo 04 mei, 2016 15:27

Afgelopen weekend de radio uit de Saab getrokken en aan het klusje begonnen. Ik zal de how to niet gaan geven, die staat op deze link http://photo.platonoff.com/Auto/2006092 ... it_cut.jpg meer dan duidelijk uitgelegd.

Afbeelding

Hieronder (sorry, foto is een kwartslag tegen de klok in gedraaid) zie je de cassette speler die ik uit de radio gevist heb. Normaliter word de 3,5mm jack op de zijkant van de cassette speler gesoldeerd met GROND/LINKS/RECHTS. Degene die het voor mij heeft gedaan heeft de draadjes op de pinnen op de bovenkant gesoldeerd omdat dit steviger zou zitten. Akkoord!
Afbeelding

Hopelijk vanavond inbouwen en testen!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 05 mei, 2016 0:11

Edwins40 schreef:Na heel veel reacties en topics gelezen te hebben;

Klopt het dat de speakers in de voordeuren van een 900ng 4ohm moeten zijn en 165mm? En dat je een AS3 tussenversterker nodig hebt om deze speakers aan te kunnen sluiten?
Klopt helemaal!

Edwins40
Geregistreerd lid

Bericht door Edwins40 » di 10 mei, 2016 16:38

[]Heeft er iemand een as3 versterker liggen voor mij? :lol:
Reden: Quote verwijderd

a3426rage
Geregistreerd lid

Bericht door a3426rage » di 10 mei, 2016 17:18

Ben zelf voor een aftermarket exemplaar gegaan en deze direct in de kofferbak ingebouwd. Setje JBL in de deuren en knallen!

Edwins40
Geregistreerd lid

Bericht door Edwins40 » wo 11 mei, 2016 9:24

Inmiddels al gevonden! Ene Jaap uit Veenendaal heeft er vorige week één op MP gezet. Laat ik nou in Veenendaal werkzaam zijn en dat ding dus straks mooi op gaan halen :)

Plaats reactie