Close trunk lid op SID

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jurdim
Geregistreerd lid

Close trunk lid op SID

Bericht door Jurdim » zo 19 jun, 2016 12:03

DE zon gaat bijna schijnen en mijn cabriodak duivel heeft weer eens toegeslagen.
Melding check trunk lid. volgens de troubleshooting guide https://dl.dropboxusercontent.com/u/220 ... ooting.pdf heeft dat te maken met de schakelaar voor de achterbak verlichting die naast de slotvanger van de klep zit.

Nagekeken maar die werkt perfect, alleen volgens WIS zit er in het slot van de achterklep een microschakelaar en die maakt gebruik van dezelfde massa draad.

Afbeelding

Zou dat de oorzaak van het probleem kunnen zijn ?
het vreemde is je zou dan verwachten dat het slot niet werkt maar als ik de sleutel naar links draai gaat de achterklep gewoon open en met de schakelaar in het portier paneel werkt dat ook.........meestal tenminste..... :D

Iemand een idee ??

Saab 900NG bwj maart 1995

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Check trunk lid op SID

Bericht door jansen » zo 19 jun, 2016 16:16

Melding check trunk lid.

Weet je het zeker, dat je deze melding kreeg, want de SID kan weergeven de melding, Check trunk betekent controleer de bagageklep of deze melding, Close trunk lid en dat betekent sluit de achterklep, deze laatste melding krijg je als het massakontakt welk op de onderste balk zit net onder de kofferslotvanger massa maakt terwijl je het dakbedieningsschakelaar bedient om te openen, deze massa kontakt wordt ook weleens misbruikt om er een alarm kontakt erop aan te sluiten , controleer maar je kofferbakverlichting op de juistheid van werking ofdat ie correct ook uitgaat als je de kofferklep sluit, makkelijkst als je de rugleuning achterbank plat legt en via het skiluikje.

Jurdim
Geregistreerd lid

Re: Close trunk lid op SID

Bericht door Jurdim » zo 19 jun, 2016 19:12

Hoi precies dat heb ik gedaan contact een keer losgeschroefd weer vastgezet en handmatig bediend, werkt perfect achterbak verlichting gaat aan en uit.

klep gesloten achterbank plat en via luik gekeken en ook dan verlichting is uit dus dat contact werkt zoals het hoort.
Toch nog steeds de melding "close trunk lid" inderdaad (je hebt gelijk verkeerde melding) en het dak doet niets
maakt geen enkele aanstalten om te openen geen klik geen tik helemaal niets.

inmiddels bekleding van de klep gedemonteerd op het slot zit geen microschakelaar, de ontgrendelmotor werkt ook naar behoren als ik hem bedien met de knop in het portier..

vreemd of niet ?

Jurdim
Geregistreerd lid

Bericht door Jurdim » zo 19 jun, 2016 19:35

Volgens dit schema https://dl.dropboxusercontent.com/u/220 ... e_saab.pdf hebben de tailgate switch (contact in achterbalk) TSAS kleine stekker klem 19
luggage compartment light (achterbak verlichting)TSAS grote stekker klem 7
central locking tailgate motor (vergrendelmotor achterklep) TSAS kleine stekker klem 18

en de antidiefstal control module (op mijn model niet aanwezig) allemaal een aansluiting op TSAS wat denk ik de computer van het dak is die links achter in de bak gemonteerd moet zitten ??

als 1 van deze 3 een massa sluiting in de kabel zou hebben, zou ik dan die melding ook krijgen ?????

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 19 jun, 2016 19:58

luggage compartment light (achterbak verlichting)TSAS grote stekker klem 7

Alleen op de bovenstaande op klem 7 die gaat naar je binnenlicht, je zou deze los kunnen maken van de dakcomputer, dan moet de melding weg blijven.

Jurdim
Geregistreerd lid

Bericht door Jurdim » zo 19 jun, 2016 20:47

Net losgekoppeld. geprobeerd dak te openen en hoppa "CLOSE TRUNK LID" verschijnt weer op de SID :lol:

Klem 7 op de computer naar de achterbak verlichting is een blauw witte draad maar die zit bij de stekker op de lamp gekoppeld aan een rood/groene draad.

Denk dat het toch uitdraait op meten op de computer aansluitingen en de betreffende draden in de achterbak
ik heb op het moment zo geen idee waar de roodgroene draad vandaan komt.
Dat wordt zoeken in WIS vermoed ik.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » zo 19 jun, 2016 20:57

Klem 7 door verbinden, dan denkt de computer dat hij dicht is. Als je klem 7 losgekoppeld heeft hij geen signaal, en dan blijft de kap ook dicht.

Jurdim
Geregistreerd lid

Bericht door Jurdim » zo 19 jun, 2016 21:02

Doorverbinden naar massa ????

Plaats reactie