Cabrio continued
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
Cabrio continued
Beste forummers,
Tijdje afwezig geweest op het forum, vandaar maar eens een korte update.
De 900 classic cabrio uit 1993 is verkocht.
Ze wordt volledig naar bijna nieuwstaat gerestaureerd door het beste Saab adres hiervoor in Nederland en de auto krijgt een vervolgleven bij een liefhebber in het buitenland.
Het virus kriebelt weer en dus ben ik mij weer aan het orienteren. Wel op een recentere versie, dus eentje vanaf bj 2004.
Kortom: ik ben weer regelmatig op het forum om kennis en ervaringen op te doen! Als jullie interessante opties zien dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Tijdje afwezig geweest op het forum, vandaar maar eens een korte update.
De 900 classic cabrio uit 1993 is verkocht.
Ze wordt volledig naar bijna nieuwstaat gerestaureerd door het beste Saab adres hiervoor in Nederland en de auto krijgt een vervolgleven bij een liefhebber in het buitenland.
Het virus kriebelt weer en dus ben ik mij weer aan het orienteren. Wel op een recentere versie, dus eentje vanaf bj 2004.
Kortom: ik ben weer regelmatig op het forum om kennis en ervaringen op te doen! Als jullie interessante opties zien dan hoor ik dat natuurlijk graag.
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
Re: Cabrio continued
Dank voor het meekijken. Ik heb hem ook gespot, echter een V6 is qua running costs niet interessant omdat ik de auto ook zakelijk ga rijden. Ik ben eigenlijk in eerste instantie op zoek naar een 9-3 Aero automaat (2.0T) in de kleurcombinatie blauw/blauw of grijs/zwart met onderhoudshistorie vanaf bj 2004. Of er moet een goede Aero(Mod6) 2002/2003 voorbijkomen met dezelfde specs.
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
Gevonden: 9-3 2.0T Cabrio Aero. Nadere details volgen.
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
Gisteren opgehaald:
9-3 Aero, bouwjaar 2005. In Nederland geleverde auto, daarna is de auto naar zonniger oorden verhuisd.
Espresso black, zwarte kap, automaat, beige interieur, saab infotainment, Hirsch uitlaatsysteem, windscherm.
In de periode tot 2015 iets meer dan 60.000km, complete onderhoudshistorie. Kortom: soort van 'barn-find'!
9-3 Aero, bouwjaar 2005. In Nederland geleverde auto, daarna is de auto naar zonniger oorden verhuisd.
Espresso black, zwarte kap, automaat, beige interieur, saab infotainment, Hirsch uitlaatsysteem, windscherm.
In de periode tot 2015 iets meer dan 60.000km, complete onderhoudshistorie. Kortom: soort van 'barn-find'!
-
shearwater
- In memoriam †
Wow! Espresso Black is een mooie en vrij zeldzame kleur. Lijkt me een heel mooie en chique aanschaf, niet teveel kms en een paar leuke extra's. Geen Hirsch tuning?
-
qrizz
- Geregistreerd lid
Foto's graag!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
lauxus
- Geregistreerd lid
Komt ie uit Haarlem vandaan , zag er een staan bij de dealert al daar...idd een aparte kleur,daardoor viel hij me zo op.Black Turbo schreef:Gevonden: 9-3 2.0T Cabrio Aero. Nadere details volgen.
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
De 9-3 komt uit Nederland, maar is meteen op een buitenlands kenteken gezet.
Foto's volgen binnenkort.
Over tuning/Hirsch: hij heeft voldoende vermogen op dit moment. Aangezien de auto de afgelopen paar jaar nauwelijks heeft gereden, ga ik haar eerst even 'losrijden'. Hirsch tuning maakt misschien meer kapot dan je lief is?
Leuke extra: het geluid in een tunnel met je ramen open. Heerlijke donkerbruine roffel.
Mogelijk een keer richting Apeldoorn voor wat advies over een stage 1, remmen, schokdempers e.d. Ik hou de auto graag zoveel mogelijk de chique wolf in schaapskleren die het nu is.
De kleur is inderdaad een blikvanger, veel bewonderende blikken onderweg vandaag!
Foto's volgen binnenkort.
Over tuning/Hirsch: hij heeft voldoende vermogen op dit moment. Aangezien de auto de afgelopen paar jaar nauwelijks heeft gereden, ga ik haar eerst even 'losrijden'. Hirsch tuning maakt misschien meer kapot dan je lief is?
Leuke extra: het geluid in een tunnel met je ramen open. Heerlijke donkerbruine roffel.
Mogelijk een keer richting Apeldoorn voor wat advies over een stage 1, remmen, schokdempers e.d. Ik hou de auto graag zoveel mogelijk de chique wolf in schaapskleren die het nu is.
De kleur is inderdaad een blikvanger, veel bewonderende blikken onderweg vandaag!
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
Weet iemand trouwens wat zo'n Hirsch uitlaatsysteem doet qua specs? Extra vermogen?
-
PMLotgering
- Donateur (3x)

Doet niks. Alleen een mooi geluidje produceren en er lekker dik uitzien.Black Turbo schreef:Weet iemand trouwens wat zo'n Hirsch uitlaatsysteem doet qua specs? Extra vermogen?
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
Afgelopen week de 9-3 flink losgereden naar Luxemburg. Via Brussel en Luik door de Ardennen heen en terug bij Saarbrucken, naar Keulen via Duitsland terug. Een prachtige route met lekkere stukken door de heuvels binnendoor over de verbindingswegen naar de snelweg. Van 70km/h naar 120km/h om een vrachtwagen in te halen: hoogste fun-factor. Op de snelweg vond ik het kortstondig genoeg bij 220. Vast als een huis, niet echt last van spoorvorming. Dat kan ook te maken hebben met het verse set P7 zero's. Wat wel opvalt is de nogal 'indirecte' besturing, misschien een kwestie van wennen aan het wat grote stuur. En: vuil vind ik de auto mooier dan schoon en gepoetst...
-
RolVer
- In memoriam †
Beste Black Turbo, het wordt nu toch echt wel tijd voor een fotootje, vuil of schoon.
En pak eens wat kleurpotloden om je avatar in de juiste kleur te transformeren
Groet Rolf (hij wordt nu wel erg nieuwsgierig)
En pak eens wat kleurpotloden om je avatar in de juiste kleur te transformeren
Groet Rolf (hij wordt nu wel erg nieuwsgierig)
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid
Heeft even geduurd! Mijn avatar is bijgewerkt naar huidige Saab experience. Tegelijkertijd ook profiel ge-update. Best wel wat aan m'n Saab gedaan dus vandaag...