winterstalling

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
hoppa3
Geregistreerd lid

winterstalling

Bericht door hoppa3 » vr 23 sep, 2016 7:14

goedenmorgen

heb een vraag... hoe ik mn saabrio het beste weg kan zetten in de winterstalling.
Waar moet ik op letten, banden... wat moet ik daar mee doen? ( ik had ergens een keer gelezen op hogere spanning brengen) klopt dit.
Moet ik nog iets doen aan de kap?
Ik ga sowieso de auto schoonmaken en daarna in de was zetten.

Wie heeft er bruikbare tips?

alvast bedankt :shock:

Peter van den Heuvel
Geregistreerd lid

Re: winterstalling

Bericht door Peter van den Heuvel » vr 23 sep, 2016 7:23

Ik gebruik altijd een ventilerende autopyama.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 23 sep, 2016 7:31

Dan hou je hem wel mooi schoon, zeker de kap

Zou de banden op 3 / 3.5 bar zetten
Accu klem eraf
Geen idee of het kan waar jij staat, ik zet de ramen ook altijd op een kiertje

Niet gewassen met water wegzetten, wacht een paar dagen na het wassen en zorgen dat hij lekker droog is als je hem wegzet.

Ik heb ze in de eigen stalling, dus als ik er wel eens doorloop verdruk ik ze nog wel eens een halve meter.

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » vr 23 sep, 2016 8:52

Ik zet die van mij droog weg en zet de accu thuis aan de druppellader. Verder doe ik er niet zoveel mee. Elk jaar weer starten lopen en fluitend naar APK of grote beurt.

Jurdim
Geregistreerd lid

Bericht door Jurdim » zo 25 sep, 2016 11:36

De mijne staat sinds afgelopen dinsdag gestald, ik heb een waterdichte ademende autohoes besteld bij autohoezenonline.nl en van de week komt er een polycarbonaat dak op de binneplaats waar hij gaat overwinteren.
hij staat dus buiten onder een dak en onder een hoes.
de accu gaat op een druppellader met waarschijnlijk een simpele timer zodat hij dagelijks een paar uur oplaad en ik denk er over om hem op 4 bokjes te zetten zodat de wielen los zijn van de grond.

M.Mulder
Geregistreerd lid

Bericht door M.Mulder » zo 25 sep, 2016 19:37

Je kunt er evt. 2 bakjes vochtvreters inzetten. Verkrijgbaar bij ACTION voor weinig.

Deze 2 bakjes zet ik dan achter de voorstoelen op de vloer. (staan bijna vol water in het voorjaar!)

Banden iets harder oppompen. Even tanken met het betere soort benzine of injectiereiniger in de tank gooien. (Dit voor een betere 1e start)

Accu uit de auto en/of aan de druppelaar.

Stofhoesje over de auto en ramen een stukje open.

Inmiddels 7 jaar goede ervaring met bovenstaande voorbereiding.

Bij het voor het eerst wegrijden uit de stalling merk je dan de banden een "stallings-vlak" in het loopvlak hebben.

Dit gaat na ongeveer 10 a 15 km weg of steeds meer verminderen.

Altijd weer leuk om in het voorjaar met de cabrio weer de weg op te gaan.... :O:

Succes.

Haverkort
Geregistreerd lid

Bericht door Haverkort » zo 25 sep, 2016 22:06

Het kan niet direct kwaad als je het niet doet maar; auto niet op handrem zetten ivm vast kunnen zitten van de handrem na de winter, om de 2-3 maanden de auto een wielomtrek laten maken om de wiellagers niet de hele winter op 1 punt te belasten en het tegengaan van 'vierkante' banden, deurranden e.d. even voor stallen in de poetsolie, zuurvrije vaseline of een soort van paraffine zetten, auto van binnen schoonmaken/ zuigen en opruimen en je velgen schoon hebben ter voorkoming invreten remslijpsel.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » zo 25 sep, 2016 22:18

Kortom, niet doen en er in blijven rijden... Mijn auto kwam begin dit jaar 'rotter' uit de stalling dan hoe ze er in was gegaan. Ik doe dat dus niet meer, en blijf er in rijden. Heb m'n 'pekelwagen' (9-3 OG hatchback autom.) verkocht en daardoor budget gemaakt om m'n cabriolet op te knappen zodat ik er het hele in kan blijven rijden. O.a. nieuwe kap.

Haverkort
Geregistreerd lid

Bericht door Haverkort » zo 25 sep, 2016 22:42

Wil je het overdreven doen dan leng je talkpoeder en spiritus aan. Met dit papje smeer je rubbers in die je niet uitgedroogd wilt hebben. Spiritus vervliegt en talkpoeder beschermt. Een autohoes zou ik zelf niet gebruiken. Je kunt wat handdoeken over de kap leggen wanneer de ruimte echt goed droog is waar de auto staat. Een hoes ontrekt de auto uit zicht waar je eigenlijk wilt zien of er muizen zijn of anders wat je niet in/bij je auto wilt hebben.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » zo 25 sep, 2016 22:45

Als een cabriolet gebouwd was om altijd binnen te staan had de fabriek er wel een garage bij geleverd.
met zo'n onderschrift hoef je niet eens te reageren :wink:
tot nu toe: half oktober in de schuur, niks er over heen, alleen de accupool los.
meestal in april in een keer starten en wegrijden.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 25 sep, 2016 23:50

Toch heeft hij wel gelijk, de saabjes hier waar dagelijks mee gereden worden hebben het minste gezeur

hoppa3
Geregistreerd lid

Bericht door hoppa3 » ma 26 sep, 2016 11:52

allen dank voor jullie handige tips.. auto gaat vandaag voor een half jaar in een verwarmde schuur,,, afgelopen zaterdag alles gepoetst.. en nu om de plassen heenrijdend naar de stalling..

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » ma 26 sep, 2016 16:52

Marius0404 schreef:
Als een cabriolet gebouwd was om altijd binnen te staan had de fabriek er wel een garage bij geleverd.
met zo'n onderschrift hoef je niet eens te reageren :wink:
tot nu toe: half oktober in de schuur, niks er over heen, alleen de accupool los.
meestal in april in een keer starten en wegrijden.
:D

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » ma 26 sep, 2016 16:52

turbopilot schreef:Toch heeft hij wel gelijk, de saabjes hier waar dagelijks mee gereden worden hebben het minste gezeur
:lol:

Plaats reactie