Dak lekt een beetje

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rutgerreinier
Donateur
Donateur

Dak lekt een beetje

Bericht door rutgerreinier » vr 14 okt, 2016 8:59

Onze saab my06 lekt een beetje.
Niet in het midden maar aan de randen. Waarschijnlijk de naden. Ik zal zondag het dak opnieuw impregneren met raggtop.
Schijnt een goed product te zijn.

Kan ik nog meer checken? Ik kan de rubbers nog invetten met vaseline.
Er blijft water in het frame staan van het dak en dat loopt eruit bij rijden met dak dicht of als je het dak open gooit.
Dan ligt het bij mijn dochters op schoot :cry:

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Dak lekt een beetje

Bericht door Qabriolet » vr 14 okt, 2016 22:13

rutgerreinier schreef: ... Er blijft water in het frame staan van het dak en dat loopt eruit bij rijden met dak dicht of als je het dak open gooit. :cry:
Lekkende daken zijn geen pretje weet ik uit ervaring, en jouw 'klacht' komt mij bekend voor. Ondanks dat het bij mij een 9-3OG betreft, was daar het zelfde mee aan de hand: water dat in het frame bleef staan en vervolgens de auto in liep. Zelf de lak van het alluminium frame begin te bladderen... Ik heb van alles geprobeerd en uiteindelijk hielp alleen het vervangen van het dak... Dat was echt 'op'. Dus het regen water vind z'n eigen weg naar binnen, omdat de stof volledig porreus geworden was. Daar helpt niets anders tegen dan vervangen. Nu rijd ik weer helemaal blij in een droge auto.

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » ma 17 okt, 2016 15:52

Afwatering checken?

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » di 18 okt, 2016 23:19

Hoe loopt die afwatering?
Ik zie wel 2 gaatjes aan weerskanten van het raam. Maar waar zou het water dan weer naar buiten moeten komen?

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » wo 19 okt, 2016 12:08

Ergens net achter het voorwiel?
Of in de motorruimte?
Het afwateringskanaaltje loopt iig door de A-steil.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » wo 19 okt, 2016 17:34

Reggtop gebruikt en het dak lekt nu aan alle kanten pffff
Afvoer in de A steil lijkt ook dicht te worden gedrukt door de deur.
Ik lees dat er een modificatie was met een slangetje,weet iemand hier meer van?

Welk impregneermiddel gebruiken jullie?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 19 okt, 2016 20:22

Die afvoer in de A-style wordt door het raam dichtgedrukt waardoor deze z,n taak niet meer kan voldoen, je kunt deze open houden door onderin een hard kunstoffen pijpje te plaatsen van een cm of 10 lengte zoals bijvoorbeeld een 8mm kunstoffen brandstofleiding deze zijn er uitermate geschikt voor.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » do 20 okt, 2016 21:25

Ik raad je dit spul aan van renovo: soft top proofer.
https://www.youtube.com/watch?v=hNb7b78yOkA" onclick="window.open(this.href);return false;

hugovdw
Geregistreerd lid

Bericht door hugovdw » di 06 dec, 2016 13:17

Dit lappen gaat niet / niet lang werken; waarschijnlijk is de coating aan de binnenkant van het dak op (poreus) waardoor je lekkage krijgt. De druppelt niet zo door het dak heen, maar vind zijn weg naar de plek met de minste weerstand. Hebben wij ook gehad en een nieuwe kap laten plaatsen. Is een beste investering, maar we vonden het meer dan zijn geld waard (in Naarden laten doen).

Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Dabutcha76 » do 08 dec, 2016 8:13

Ik heb mijn dak met ultramar gedaan. Had een vergelijkbaar probleem, niet heel erg maar wel net vervelend. Na schoonmaken en behandelen met Ultramar is het nu (waarschijnlijk tijdelijk) opgelost, mijn doel was vooral om de investering voor een nieuw dak uit te stellen totdat ik relatief zeker weet dat de auto verder goed is. Vers dakje is toch een vrij prijzige operatie, en ik heb nog wat ander werk aan de cabrio.

Plaats reactie