En wat je moet doen om je kap in goede conditie te houden. Zijn er speciale reinigings middelen?
groene aanslag
-
johnovergeld.nl
- Geregistreerd lid
groene aanslag
Op mijn kap zit groene aanslag heeft iemand een tip hoe je dit het best kan verwijden.
En wat je moet doen om je kap in goede conditie te houden. Zijn er speciale reinigings middelen?
-
Nick
- Donateur (2x)

Re: groene aanslag
Ja, heel goed zelf te doen.
Ik zou beginnen met wassen met een borstel en groene zeep. Heel grondig borstelen. Met veel water naspoelen en zonodig herhalen. Daarna drogen en bijvoorbeeld Renovo soft top reviver gebruiken (is in kleur te bestellen)
Als laatste stap nabehandelen met een waterseal, bijvoorbeeld Renovo Proofer.
Er is veel over geschreven en er bestaan mooie youtube filmpjes.
Succes
Ik zou beginnen met wassen met een borstel en groene zeep. Heel grondig borstelen. Met veel water naspoelen en zonodig herhalen. Daarna drogen en bijvoorbeeld Renovo soft top reviver gebruiken (is in kleur te bestellen)
Als laatste stap nabehandelen met een waterseal, bijvoorbeeld Renovo Proofer.
Er is veel over geschreven en er bestaan mooie youtube filmpjes.
Succes
-
hoppa3
- Geregistreerd lid
hallo.. ik had mn kap eerst goed afgespoten, daarna zacht geborsteld met schoonmaak azijn..werkt perfect... daarna ingespoten met spuitbus impregneer..
( is de goedkoopste oplossing).
succes..
( is de goedkoopste oplossing).
succes..
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Als je het dan helemaal mooi wilt doen kun je hem na het schoonmaken eerst nog opnieuw verven met (bijvoorbeeld) Dye textielverf en de kap daarna impregneren.
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Vloeibare groene zeep, met glycerine, houdt mijn kap al 5 jaar mooi zwart...auto staat in weer en wind
https://www.drogisterij.net/huishoudeli ... GwodIdANUw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.drogisterij.net/huishoudeli ... GwodIdANUw" onclick="window.open(this.href);return false;