Heel gek probleem.......HELP !!!!
-
Erry
- Geregistreerd lid
Heel gek probleem.......HELP !!!!
Hallo Saab vrienden,
betreft Saab Vector cabrio 2005:
heb vandaag ( via Jens van de Bosch) de defecte ventilatormotor vervangen; flinke rotklus maar werkt weer prima. Echter de auto start nu niet meer, geeft in de display alle denkbare foutmeldingen van verlichting tot airbag en handrem. Als ik wil starten hoor ik enkel een klik, wel slaan de meters correct uit, afstandsbediening ramen etc werkt normaal. Heb accu half uurtje los gehad, alle zekeringen voor gedemonteerd, gecontroleerd en teruggezet. Heel vervelend, auto staat op de stoep en er is geen beweging in te krijgen.
Toen het slot open was omdat ik de zijplaat er uit moest pakken heb ik siliconenspray aan de onderzijde van het slot gespoten, omdat het de laatste tijd iets stroever ging en de sleutel na het starten niet terugspringt.
Ik heb geen uitleesapparatuur...wie heeft enig idee....heel vervelend zo op de middag voor Kerst, kan nu nergens heen.
Dank jullie wel voor eventuele reacties.
Fijne feestdagen,
Erry Wolfs
Maastricht
06.54612202
betreft Saab Vector cabrio 2005:
heb vandaag ( via Jens van de Bosch) de defecte ventilatormotor vervangen; flinke rotklus maar werkt weer prima. Echter de auto start nu niet meer, geeft in de display alle denkbare foutmeldingen van verlichting tot airbag en handrem. Als ik wil starten hoor ik enkel een klik, wel slaan de meters correct uit, afstandsbediening ramen etc werkt normaal. Heb accu half uurtje los gehad, alle zekeringen voor gedemonteerd, gecontroleerd en teruggezet. Heel vervelend, auto staat op de stoep en er is geen beweging in te krijgen.
Toen het slot open was omdat ik de zijplaat er uit moest pakken heb ik siliconenspray aan de onderzijde van het slot gespoten, omdat het de laatste tijd iets stroever ging en de sleutel na het starten niet terugspringt.
Ik heb geen uitleesapparatuur...wie heeft enig idee....heel vervelend zo op de middag voor Kerst, kan nu nergens heen.
Dank jullie wel voor eventuele reacties.
Fijne feestdagen,
Erry Wolfs
Maastricht
06.54612202
-
Injectie
- Moderator
Re: Heel gek probleem.......HELP !!!!
Ik denk dat je accu leeg is. Heb je naar de radio geluisterd onder het sleutelen?
-
Nick
- Donateur (2x)

en dan meteen even een aanvulling: heb je deze modificatie ook onder je parafan? Kan de reden zijn dat je oude motor de geest gaf:
http://www.rendcarparts.nl/saab/onderde ... rd12765989" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes, ik denk ook aan een lege accu
http://www.rendcarparts.nl/saab/onderde ... rd12765989" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes, ik denk ook aan een lege accu
-
Erry
- Geregistreerd lid
Wat een supertip van U !!!
Accu doorgemeten: 8A !!!! Reserve accu van de buurman zijn Saab.......en ja hoor !
Inmiddels half uurtje gereden.
Woensdag dus een nieuwe accu halen.
Nogmaals dank; anders had ik straks in de Nachtmis constant zitten denken "wat heeft de ventilatormotor hier nou mee te maken en wat kan er aan de hand zijn?"
Fijne feestdagen voor u allemaal.
Erry
Maastricht
Accu doorgemeten: 8A !!!! Reserve accu van de buurman zijn Saab.......en ja hoor !
Inmiddels half uurtje gereden.
Woensdag dus een nieuwe accu halen.
Nogmaals dank; anders had ik straks in de Nachtmis constant zitten denken "wat heeft de ventilatormotor hier nou mee te maken en wat kan er aan de hand zijn?"
Fijne feestdagen voor u allemaal.
Erry
Maastricht
-
Erry
- Geregistreerd lid
Ja hoor,
de modificatie zat bij de volledige set.
Lijkt mij heel zinvol, het oude asje was inderdaad roestig, en piepte al een jaartje.
de modificatie zat bij de volledige set.
Lijkt mij heel zinvol, het oude asje was inderdaad roestig, en piepte al een jaartje.
-
rutgerreinier
- Donateur

Ik had laatst ook platte accu, net een disco met al die lampjes.
Vraag mij nog steeds af waarom die accu leeg was. Accu is van maart 2016
Vraag mij nog steeds af waarom die accu leeg was. Accu is van maart 2016
-
ReinO
- Donateur (2x)

Je dynamo lekker fris? Cq alle bedrading goed vast?
-
Areyonga
- Donateur (3x)

Accu's kunnen zomaar de geest geven, op een goede zit doorgaans 2 jaar garantie. Had laatst ook alleen een klik bij het starten en een boel lampjes in de 9-5.
Online zijn ze over het algemeen snel en scherp geprijsd te krijgen. Laatst een besteld bij accudienst.nl en de volgende ochtend al afgeleverd door de koerier.
Tip: neem een A-merk met 2 jaar garantie, en bij online shoppen, vergelijk even goed, ergens veel goedkoper is vaak een addertje onder het gras, goed reviews checken scheelt vaak gedoe achteraf.
Online zijn ze over het algemeen snel en scherp geprijsd te krijgen. Laatst een besteld bij accudienst.nl en de volgende ochtend al afgeleverd door de koerier.
Tip: neem een A-merk met 2 jaar garantie, en bij online shoppen, vergelijk even goed, ergens veel goedkoper is vaak een addertje onder het gras, goed reviews checken scheelt vaak gedoe achteraf.
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Een nieuwe accu gaat niet zomaar stuk; daar zit een lekkage achter.
Wat al een boel scheelt is een zonnepaneeltje dat de accu op peil kan houden ...

Wat al een boel scheelt is een zonnepaneeltje dat de accu op peil kan houden ...
-
Areyonga
- Donateur (3x)

Interne kortsluiting, oxidatie en inwendige weerstand...allerlei redenen voor plotseling accufalen, Dit alles, icm =de koudere maanden, bij een een hogere externe weerstand (dikke olie, slechte startmotor etc) de accu plots kan laten falen.
Interne lekspanning zorgt doorgaans voor continue startproblemen (weeronafhankelijk), daar werkt een zonnepaneel als lader wel voor, maar dat ik niet meer dan een lapmiddel imho.
Interne lekspanning zorgt doorgaans voor continue startproblemen (weeronafhankelijk), daar werkt een zonnepaneel als lader wel voor, maar dat ik niet meer dan een lapmiddel imho.
-
joy
- Donateur

Contact sleutel in het contact laten zitten, diversen componeten worden hierdoor ingeschakeld die tesamen veel stroom weg trekken.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Een mogelijke oorzaak kan ook nog gelegen zijn in het feit dat ts tijdens een mis over zijn saab nadenkt ipv onze liever heer en geloofszaken.
Deze straf is daarmee te verklaren toch?
Deze straf is daarmee te verklaren toch?
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Een nieuwe accu gaat van 1 dag tot ?????? mee. Minder als 2 jaar gewoon garantie.H.Geertsema schreef:Een nieuwe accu gaat niet zomaar stuk; daar zit een lekkage achter.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Garantie, of niet. Ben accu's tegengekomen van 1 jaar oud die stuk gingen. Soms heb je net even pech.