Hey Guys,
Ik ervaar de laatste tijd een instabiel stationair toerental als de motor koud is. Beetje hobbelen tussen 800 en 1200 toeren en af en toe ook afslaan bij het stoplicht.
Wat zijn even simpele dingen om te checken/cleanen/vervangen die hier aan ten grondslag liggen? Bougies zijn onlangs vervangen, gaskleppenhuis is helemaal gereinigd, thermostaat is ook niet lang geleden vervangen en het hele thermostaathuis ook schoongemaakt.
Hints en tips welkom!
Stationair toerental na starten
-
Edwins40
- Geregistreerd lid
Re: Stationair toerental na starten
Klinkt aannemelijk (na even googlen om uit te vinden wat dat ding is/doet)! Voor de andere onwetenden; Automatic Idle Control Valve.
Nu dan maar even uitzoeken hoe ik dat ding vind en hoe ik hem ga inspecteren/schoonmaken/vervangen!
Nu dan maar even uitzoeken hoe ik dat ding vind en hoe ik hem ga inspecteren/schoonmaken/vervangen!
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Meestal rechts voor. Nabij de turbo. Klein zwart ding met "uit mijn hoofd" 3 slangetjes er aan.
-
Edwins40
- Geregistreerd lid
[]2.3i, geen turbo 
Ik heb het nog niet heel goed onderzocht. Maar de meeste uitleg over een AIC gaf aan dat dat bij andere auto's op het glaskleppenhuis geschroefd zit?
Ik heb het nog niet heel goed onderzocht. Maar de meeste uitleg over een AIC gaf aan dat dat bij andere auto's op het glaskleppenhuis geschroefd zit?
Reden: Quote verwijderd
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
onder de luchtinlaat zit die naast het gasklephuis inderdaad, zie voorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/Volvo-Alfa-Rome ... 1769619904" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/Volvo-Alfa-Rome ... 1769619904" onclick="window.open(this.href);return false;
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Dacht dat het om een turbo ging. Maar bij een I-tje kan het ook nog de LMM zijn. Die ben ik nog niet tegen gekomen in dit verhaal.
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
[]Die zou het ook kunnen zijn idd., je kunt vooralsnog de AIC eerst even testen of die draait en als dat soepel gaat dan is hij nog goed. Dan zou ik een andere LMM proberen ...

Reden: Quote verwijderd