"Info display" en meer
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: "Info display" en meer
Ik zie er gewoon lekker een paar mistlampjes ingooien in plaats van een andere roostertje.
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Op aanbiedingen via PB reageer je niet.
-
Baas1002
- Donateur

Hoi Ronn,
Hier wellicht nog een handige tip om je display weer in orde te maken (mocht dit nog niet eerder gezien hebben). Ik heb op 3 sept. een mooie zwarte 9-3 cabrio uit 2001 gekocht. Hier miste ook een aantal pixels op het display. Ik kwam op You tube instructie filmpjes tegen om dit heel simpel zelf te repareren. https://youtu.be/4EmLWqztmFA" onclick="window.open(this.href);return false; Saab informatie display (SID) dead pixel repair. Ik heb de ribbon cable voor een paar dollar op Ali expres gekocht. Met het filmpje is het ineens heel makkelijk geworden. Pas wel op met het losschroeven e.d.. Het plastic kan nog wel eens bros geworden zijn. En het display is weer als nieuw. Mocht dit niet lukken, dan kan je op rendparts.nl een gebruikt display voor €75 kopen.
Succes ermee.
Gr. Martijn
Hier wellicht nog een handige tip om je display weer in orde te maken (mocht dit nog niet eerder gezien hebben). Ik heb op 3 sept. een mooie zwarte 9-3 cabrio uit 2001 gekocht. Hier miste ook een aantal pixels op het display. Ik kwam op You tube instructie filmpjes tegen om dit heel simpel zelf te repareren. https://youtu.be/4EmLWqztmFA" onclick="window.open(this.href);return false; Saab informatie display (SID) dead pixel repair. Ik heb de ribbon cable voor een paar dollar op Ali expres gekocht. Met het filmpje is het ineens heel makkelijk geworden. Pas wel op met het losschroeven e.d.. Het plastic kan nog wel eens bros geworden zijn. En het display is weer als nieuw. Mocht dit niet lukken, dan kan je op rendparts.nl een gebruikt display voor €75 kopen.
Succes ermee.
Gr. Martijn
-
Robbert
- Donateur (6x)

Die mevrouw in dat filmpje haalt de SID er uit met een schroevendraaier. Elders wordt juist een stomp voorwerp (mes?) aangeraden om te voorkomen dat je het dashboard beschadigt.
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/9-3 ... Guide.html.
Zijn er meer mensen met ervaringen met ribbons van Aliexpress?
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/9-3 ... Guide.html.
Zijn er meer mensen met ervaringen met ribbons van Aliexpress?
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik heb de mijne er zojuist even uitgewipt. Was benieuwd of het nu een SID1 of 2 was.
Gewoon met een plastic spatel uit de keuken.
(het was trouwens een 2)
Gewoon met een plastic spatel uit de keuken.
(het was trouwens een 2)
-
Baas1002
- Donateur

Het uitwippen ging bij mij ook écht heel makkelijk. En inderdaad kan je het beste een plastic spateltje oid gebruiken.
Het uitwippen is het makkelijkste van de klus.
Heb het oude foambandje gebruikt en de ribbon aan beide zijden met plakband op de onderdelen geplakt en zeer goed aangedrukt.
Bij mij is het resultaat met de ribbon van Aliexpres helemaal goed. Kan weer alles lezen.
Gr. Martijn
Het uitwippen is het makkelijkste van de klus.
Heb het oude foambandje gebruikt en de ribbon aan beide zijden met plakband op de onderdelen geplakt en zeer goed aangedrukt.
Bij mij is het resultaat met de ribbon van Aliexpres helemaal goed. Kan weer alles lezen.
Gr. Martijn
-
jor
- Geregistreerd lid
De gebruikte taal is toch te veranderen in een andere taal?
-
jor
- Geregistreerd lid
Ik heb met de "strijkbout"methode de sid aardig op de rit gekregen.Bij langere ritten(warmte)vallen wel wat pixels weg maar ooit ga ik naar arnhem om mijn sid te laten reviseren.Ik heb dat ook met de airco unit gedaan en die is weer helemaal OK
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik heb mijn SID2 vanavond toch eens overgemaakt. En inderdaad de ribbon zit los. Niet verbazngwekkend want ik had dead pixels. Ik dacht handig te zijn door de ribbon vast te plakken met wat tape en een stukje foam tape.
Helaas hij is er niet beter op geworden.
Dus nu is het wachten op een nieuwe ribbon die ik krijg toegestuurd door een behulpzame forummer.
Overigens open maken en de boel loshalen is goed te doen. Gewoon voorzichtig en nauwkeurig werken. En geduld geduld geduld.
Wordt vervolgd.
Helaas hij is er niet beter op geworden.
Dus nu is het wachten op een nieuwe ribbon die ik krijg toegestuurd door een behulpzame forummer.
Overigens open maken en de boel loshalen is goed te doen. Gewoon voorzichtig en nauwkeurig werken. En geduld geduld geduld.
Wordt vervolgd.