Vergrendeling vast

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
martinphili
Geregistreerd lid

Vergrendeling vast

Bericht door martinphili » zo 15 jul, 2018 17:03

Het dak van mijn 900 ng cabriolet is niet zonder problemen.
Bij het openen gaat het dak, boog 1, een heel klein beetje omhoog en blijkt dan te wringen, alsof het nog ergens vast zit. In eerste instantie is dat samen met Sapphire verholpen door de motor van de tonneau bediening (plus de vergrendeling) te demonteren en opnieuw te monteren. Daarna speelde het probleem opnieuw en heb ik een gereviseerd exemplaar gekocht. Dat bood ook geen soelaas. Helaas.

Al denkende en proberende kom ik nu tot de voorlopige conclusie dat de vergrendeling die de softtop verbindt met de tonneau dienst weigert. Die blijft in de gesloten toestand zitten.

Heeft iemand ervaring hier mee? Ik moet dus nu de hele boel open zien te krijgen maar dat gaat uiteraard niet lukken.

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Vergrendeling vast

Bericht door RoelandV » zo 15 jul, 2018 18:11

Misschien kun je hier iets mee:
viewtopic.php?t=157663

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 15 jul, 2018 20:25

Nee, wel gelezen maar dat is heel wat anders.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 07 aug, 2018 21:42

Inmiddels hebben we geleerd dat de motor in de tonneau die de vergrendeling bedient nog gewoon werkt. Het probleem zal meer in de aansturing zitten.
Ofwel de computer geeft geen signaal ofwel dat signaal gaat niet naar de motor. (inwendig relais?)
Grappig en triest tegelijk is dat het dak zéér wispelturig is. Soms weigert het dienst, soms werkt het prima. Er lijkt een heel klein beetje verband te zijn tussen temperatuur en niet willen werken maar dat moet nog verder uitgediept worden.

Plaats reactie