airco stuk

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Hubbie
Geregistreerd lid

airco stuk

Bericht door Hubbie » za 14 jul, 2018 21:52

Vandaag dacht ik lekker te gaan toeren maar ik was het dorp nog niet uit en poef ...rook en ik herkende de geur . Shit de airco , airco uit auto aan de kant en de motorkap open .
Ja hoor de slang onder de demper die naast de stuur bekrachtigings pomp zit gescheurd .

Op gezocht in EPC en dan kom ik uit op onderdeel nummer 5046354 voor mijn saab uit 1999 ,kijkend naar een nieuwe kosten deze veel geld. Ik heb gezien dat de 93 v1 uit 2000/ 2003 een ander onderdeel nummer hebben 5046966 deze kost de helft.
Zou deze uit wisselbaar zijn ? En zouden jullie voor gebruikt of nieuw kiezen ?

Hubbie
Geregistreerd lid

Re: airco stuk

Bericht door Hubbie » wo 08 aug, 2018 19:45

Geregeld, het heeft even geduurd maar toch.
Het stuk slang wat onder de demper zit van het airco systeem was gescheurd over een lengte van 6 cm waarschijnlijk door ouderdom de slang zit ook dicht bij de uitlaat.
Een gebruikte gekocht bij Elferink en deze met 4 nieuwe o-ringen weer gemonteerd.Was wel even een klus omdat 2 ijzeren draadeinden vast gerot zaten in het aluminium van de airco leiding, na deze uitgeboord te hebben was de montage van het vervangend deel snel gedaan . Op advies van een maatje gelijk de droger achter de grill vervangen Voor 50 euri weer koelvloeistof er in en het probleem is opgelost.

Plaats reactie