Vorig week was een van mijn kachelslangen gescheurd , tijdelijk opgelost met vucaniserend tape en ducttape en wat water van de anwb . Thuis gekomen 2 nieuwe slangen besteld .
Ik wilde een stuk tuinsslang op de aftapplug schuiven om het koelwater op een nette manier af te tappen , breekt de kop van de kunstof aftap plug af gelijk met de radiator met die verstande dat ik er nog niet aan gedraaid , gesleuteld of wat dan ook met gedaan heb. Mijn vraag is : is dit een probleem ? hij zit nog gewoon dicht een gevalletje kunstof moeheid . En is er nog een andere manier om op een nette manier het koel systeem af te tappen ? ik heb ook nog het onderdeel nummer gegoogled wel te koop maar niet in de buurt.
aftap plug radiator
-
gj.stegeman
- Donateur

Re: aftap plug radiator
Heb ook lopen te worstelen met die aftapplug.Dus laten zitten nu het nog dicht is.
Uiteindelijk gewoon de onderste radiatorslang los gemaakt en een flinke grote bak eronder om de koelvloeistof op te vangen.
Uiteindelijk gewoon de onderste radiatorslang los gemaakt en een flinke grote bak eronder om de koelvloeistof op te vangen.