Hallo allemaal,
Ik heb een andere Saab op het oog dan mijn 9-3 cabrio uit 1998. Er is echter een probleem met het tonneau: Die opent niet (moet handmatig geopend worden) en ook de tonneau covers zijn afgebroken. De prijs is daardoor ook wat gunstiger. Maar heeft iemand een idee wat het kan zijn dat de covers afgebroken zijn en de tonneau niet kan openen?
Ik zie een draadje, waarin het volgende staat als mogelijke oplossingen, maar is dat hier ook het geval, en zo ja, over hoeveel geld hebben we het dan ongeveer:
- Breekpen was gebroken en is vervangen.
- Kruiskoppeling was gebroken en is vervangen.
- Tonneau cover mechanisme rechts in kofferbak is vervangen.
De covers liggen nu open, wat niet echt prettig is voor inwateren. Ik zag dat die 125 euro per stuk kosten, ex montage.
Heeft iemand suggesties over oorzaken van het niet openen van de tonneau en de kosten voor herstel hervan en het vervangen van de tonneau covers?
Dit is overigens het linkje waar ik wat van afgekeken heb: viewtopic.php?f=37&t=152320&p=1693187&h ... t#p1693187
Suggesties zijn zeer welkom! Alvast bedankt.
Gert
Tonneau opent niet, covers afgebroken
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Re: Tonneau opent niet, covers afgebroken
En welk type cabrio heb je op het oog die dit mankeert
-
busy
- Donateur (4x)

Zo te lezen een 9-3 OG uit 1998. Ga er even mee naar saab service rhenen.
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Voor zover van toepassing: Ik heb nog een goede en nette complete tonneaucover mét goed werkende flapjes beschikbaar in Soest.
Stuur me even een Pb als je interesse hebt, anders kun je me een berichtje sturen of bellen: 06-52431456
Groet, Erik
Stuur me even een Pb als je interesse hebt, anders kun je me een berichtje sturen of bellen: 06-52431456
Groet, Erik
-
Funky Dude
- In memoriam †
busy schreef: ↑di 11 sep, 2018 8:51Zo te lezen een 9-3 OG uit 1998.
Gezien de opmerking over de prijs gaat de vraag niet over de genoemde caab.Gert.On schreef: ↑ma 10 sep, 2018 20:26Ik heb een andere Saab op het oog dan mijn 9-3 cabrio uit 1998. Er is echter een probleem met het tonneau: Die opent niet (moet handmatig geopend worden) en ook de tonneau covers zijn afgebroken. De prijs is daardoor ook wat gunstiger.
-
Gert.On
- Geregistreerd lid
Hallo,
Ik ben inderdaad misschien niet duidelijk geweest, maar mijn Saab 9-3 uit 1998 gaat eruit (alles goed en wel, maar ik wil graag een automaat en cruise control) en ik ga voor een Saab 9-3 cabrio uit 2003. Zelfde type, maar net wat nieuwer en dus met cruise control, trekhaak en automaat en wat meer kilometers.
Bij mijn huidige Saabrio is de kruiskoppeling afgebroken en dat was een gepeperde rekening weet ik nog, zowel arbeid als onderdeel. Als het niet openen en sluiten van de tonneau een soortgelijke oorzaak heeft, dan weet ik niet of het wel een relevante deal is. Vandaar dus mijn vraag of jullie op basis van ervaring kunnen zeggen of het niet openen van de tonneau inderdaad het gevolg kan zijn van defecte kruiskoppeling en/of breekpen.
Mochten jullie input of informatie hebben: Graag!
Bedankt alvast.
Gert
Ik ben inderdaad misschien niet duidelijk geweest, maar mijn Saab 9-3 uit 1998 gaat eruit (alles goed en wel, maar ik wil graag een automaat en cruise control) en ik ga voor een Saab 9-3 cabrio uit 2003. Zelfde type, maar net wat nieuwer en dus met cruise control, trekhaak en automaat en wat meer kilometers.
Bij mijn huidige Saabrio is de kruiskoppeling afgebroken en dat was een gepeperde rekening weet ik nog, zowel arbeid als onderdeel. Als het niet openen en sluiten van de tonneau een soortgelijke oorzaak heeft, dan weet ik niet of het wel een relevante deal is. Vandaar dus mijn vraag of jullie op basis van ervaring kunnen zeggen of het niet openen van de tonneau inderdaad het gevolg kan zijn van defecte kruiskoppeling en/of breekpen.
Mochten jullie input of informatie hebben: Graag!
Bedankt alvast.
Gert