vandaag wilde de kap niet meer sluiten. 9-3 og bjr 99 cabrio. Nu blijkt dat bij het op contact zetten de zekering in de motorruimte er meteen uitknalt. Kan het zijn dat de kabel van de achterruitverwarming beschadigd is?. Er is 3 weken geleden een nieuwe kap met ruit opgekomen. Als er kortsluiting in de kabel zit kan dit de oorzaak zijn?. Wordt de achterruit massa geschakeld?. Dat zou kunnen verklaren waarom de zekering er meteen uitvliegt.
Ik denk dat de kabel in de verdrukking heeft gezeten bij het openen van de kap. Weet iemand waar de kabel ongeveer loopt. Bij de kap kan ik hem volgen. Gaat hij verder achter het zijpaneel achter de bestuurder.
hoe is de achterruitverwarming geschakeld storing kap
-
Hans18T
- Geregistreerd lid
Re: hoe is de achterruitverwarming geschakeld storing kap
Ik had hezelfde probleem met een '04 cabrio. Geen idee of de bekabeling overeenkomt, maar bij mij zit links in de kofferbak een zekeringenkast waar de achterruiverwarming afgezekerd zit. De bekabeling loopt idd via het frame van de kap van de achterruit naar deze zekeringkast. Met een groot risico op beknelling... Door sluiting (12 V voeding naar massa) in/bij een scharnier ging opp de 40A (!) zekering van de kap'pompmotor' er uit. De dealer/garage heeft er twee weken naar gezocht, en uiteindelijk heb ik zelf het beknellen van de bekabeling vastgesteld...