verwarming maximaal

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Lavali
Donateur
Donateur

verwarming maximaal

Bericht door Lavali » wo 10 jul, 2019 10:01

beste forummers,

Graag aandacht voor onderstaande:

heb sinds vanmorgen een vreemd probleem met mijn Saab 93 1.9 TTID Aero Cabrio uit 2010.
Vanmorgen wilde ik vertrekken naar mijn werk en toen ik de wagen wilde starten kreeg ik maar heel kort info op het SID en radio/nav ging ook maar even aan, maar er gebeurde verder niks.
tot mijn grote ergernis kom ik ook de sleutel niet meer uit contact halen.
Na 2 pogingen, waarbij tijdens de 2e poging er vanalles op SID en radio aan het gebeuren was (leek wel een slow start, en een soort geknetter bij het opstarten) heb ik de wagen kunnen starten.
Na enkele kilometers gereden te hebben (overigens zonder problemen dacht ik) begon ik het ineens heel warm te krijgen.
Nu dacht ik aan de overgang, maar bleek dat mijn verwarming maximaal aan het werken was.
Alle instellingen HVAC stonden normaal, en alle knoppen leken te werken, in ieder geval de blower deed gewoon zijn werk, maar ik kon de temperatuur niet aanpassen.
Tijdens de rit naar mijn werk (ongeveer30 kilometer) heb ik verder buiten hierboven omschreven probleem niks gemerkt aan de wagen.
Zelfs het dak kon gewoon geopend en gesloten worden, wat wel fijn is bij tropische temperaturen, maar redelijk fris is vanmorgen om 7:30 uur, terwijl het windscherm thuis ligt, omdat ik dat vergeten ben.

Wat mij verder ook opgevallen is is dat de klok en de radiozenders opnieuw moesten worden ingesteld.

Nu komt mijn vraag
Kan dit iets te maken hebben met het contactslot, of de sleutel?, maar vraag me af waarom de verwarming op hoogste stand is gaan werken, en

Herkend iemand dit euvel, zoja wat kan de oorzaak hiervan zijn?

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: verwarming maximaal

Bericht door RonnieW » wo 10 jul, 2019 11:41

Accu zijn beste tijd gehad?

Lavali
Donateur
Donateur

Bericht door Lavali » wo 10 jul, 2019 22:48

Nee de accu is zo’n 4 maanden geleden vervangen.
Wat ik dan weer vreemd en opmerkelijk vind is dat ook dit euvel zichzelf heeft opgelost.
Toen ik vanmiddag naar huis reed heb ik nergens last van gehad, en werkte de airco gewoon.
I.p.v. warme lucht blies deze gewoon gekoelde lucht, en ook contactslot of sleutel gaf geen problemen meer.

Heb aantal maanden geleden dit ook gehad met melding van dat de kap niet gesloten zou zijn, en deze niet meer open ging.

Leuk Zweedse auto’s die zichzelf repareren.
Ben toch altijd benieuwd wat de oorzaak was of geweest zou kunnen zijn.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » do 11 jul, 2019 14:39

Zou ook zo maar eens een massa probleem kunnen zijn.
Alle massa kabels naar het blok, frame, subframe ed, eens controleren, of nog beter, door meten.

Plaats reactie