Voorste deel kap iets strakker krijgen?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
hanswim
Donateur
Donateur

Voorste deel kap iets strakker krijgen?

Bericht door hanswim » wo 19 jun, 2019 21:08

Het dak van mijn cabriolet ziet er nog goed uit en lekt ook niet maar er blijven in het voorste deel wel twee (kleine) plasjes water staan na regen. Is het dak op een of andere manier iets strakker te krijgen zodat het water wegloopt net als op de rest van de kap? Ik zag wel ergens een tip over nat maken en dan stukje open zetten (spanning eraf) en laten drogen, maar dat helpt niet echt.

Afbeelding

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid

Re: Voorste deel kap iets strakker krijgen?

Bericht door sjaak-dimphie » wo 19 jun, 2019 23:43

Probeer eens om de auto andersom op de oprit te parkeren.

Richard 32
Geregistreerd lid

Bericht door Richard 32 » do 20 jun, 2019 12:16

Even een andere vraag ... waar heb je je dak mee behandeld ,, dat de druppels er zo mooi op blijven liggen ?

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » do 20 jun, 2019 13:21

Die vraag heb ik ook :) fabsil?

hanswim
Donateur
Donateur

Bericht door hanswim » do 20 jun, 2019 13:32

Laatste keer heb ik voor impregneren Ultramar gebruikt, eerder heb ik ook wel Renovo gebruikt en dat heeft hetzelfde effect.

Als ik het dak niet impregneer heb ik trouwens geen last van water dat blijft staan :-)

Maar ik ben dus benieuwd of je het voorste deel van het dak strakker kan krijgen zodat de waterdruppels daar ook netjes weglopen.

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid

Bericht door sjaak-dimphie » do 20 jun, 2019 13:43

Met het andersom parkeren op de oprit bedoelde ik eerder dat er nu 2 horizontaal vlakke stukken ontstaan op de kap, mogelijk vanwege de schuinte/afschot van je oprit.
Als je andersom parkeert werkt de schuinte van je oprit andersom en zijn de 2 horizontaal vlakke stukken niet meer horizontaal en loopt het water er gewoon af.
Er kunnen dan weer wel andere "horizontaal vlakke stukken' elders op de kap ontstaan.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » ma 05 aug, 2019 13:51

Als de kap vochtig is ontgrendelen en dan laten drogen. Hierdoor krimpt de stof een klein beetje en staat ie mooi strak, totdat ie weer (te) nat is...

Plaats reactie