Verleden jaar net voordat de slecht-weer-periode aanbrak hebben wij een 9-3OG cabrio aangeschaft. Geen bijzonder mooie of bijzonder luxe, maar wel eentje die heerlijk stuurt en waarbij het voor ons een prachtervaring was om voor het eerst zonder dak te mogen rijden
Door diverse omstandigheden heeft de cabrio de afgelopen maanden stil gestaan. Na drie maanden zojuist de sleutel omgedraaid, starten lopen
Maar...
Wanneer ik de kap los wil doen gebeurt het volgende. De ramen gaan alle 4 half open, Het achterste gedeelte van de kap komt omhoog, en valt dan in storing. De SID is dermate stuk dat ik ook geen melding af kan lezen, maar ik hoor `m piepen.
Nou zit er, zegmaar OP de kofferbak, een met leer-look afgewerkt gedeelte dat, nadat het achterste deel van de kap omhoog komt, ook omhoog moet komen. Ik hoor een motortje zoemen, maar dit gedeelte komt niet omhoog. Resultaat: De rest van de kap komt dus ook niet omhoog. Ik zie dit deel heel minimaal omhoog komen (een paar milimeter) en dan hoor ik de SID ding-dong roepen om vervolgens niets meer te doen.
Wellicht is dit een bekend euvel, maar heb via zoeken helaas niets bruikbaars kunnen vinden. Het is als het ware dus niet de kap waar het mis lijkt te gaan, maar het gedeelte aan de bovenrand van de kofferbak die niet open wil gaan.
Wellicht kent iemand dit en kan mij voorzien van enkele tips...?
Toevoeging:
De kap is al aan vervanging toe want hij lekt behoorlijk. Saab heeft drie maand stil gestaan (niet overdekt), dus ik vermoed dat 'het weer' er misschien iets mee te maken heeft. Nevermind dat iemand wellicht een idee heeft en mij in de juiste richting kan sturen.