Multi riem spanner

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Trinthamer
Geregistreerd lid

Multi riem spanner

Bericht door Trinthamer » za 15 feb, 2020 18:22

Vandaag bezig geweest om een lekkage aan mijn koelvloeistofsysteem te verhelpen. Kwestie van een paar O-ringen vervangen boven mijn waterpomp van mijn 9-3 2.8T uit 2008. Nu kwam ik erachter dat mijn multi riem kleine scheurtjes vertoonden, dus maar gelijk de riem en spanner besteld.
Nu wil ik de oude spanner verwijderen en deze zit met twee bouten vastgedraaid op het blok. De eerste bout is eenvoudig te verwijden. De tweede bout zit echter achter de poulley van de hydrauliek pomp voor mijn stuurbekrachtiging. Dit betekent dat ik de hydrauliek pomp moet los nemen of verwijderen. Echter, de ruimte van een V6 is zeer krap en ik kan er niet achter komen hoe ik de pomp kan los nemen. Moet de voorkant van de wagen worden los genomen?
Dus nu heb ik alleen de O-ringen vervangen inclusief de multi riem, zonder de spanner.
Heeft iemand Een goede tip om de spanner te kunnen verwijderen.
Ook staat op mijn lijstje het vervangen van de thermostaat, dit is een compleet huis. Heeft iemand goede tips om de thermostaat van een V6 te vervangen.

Thanks, Eric

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Multi riem spanner

Bericht door jansen » za 15 feb, 2020 19:10

Als je nou eens de moeite neemt om WiS te downloaden te vinden onder handleidingen op deze forum, Wis is werkplaatshandleiding om reparatie,s uit te voeren en staat stap voor stap er in beschreven hoe en wat los gemaakt moet worden.

Trinthamer
Geregistreerd lid

Bericht door Trinthamer » zo 16 feb, 2020 14:20

Vraagje, waar kan ik de wis vinden op het Saabforum? Met de zoek functie krijg ik deze niet gevonden.

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » zo 16 feb, 2020 15:26

(ook) onder het hoofdstukje Saab Extra, dan naar kopje "handleidingen".

Trinthamer
Geregistreerd lid

Bericht door Trinthamer » zo 16 feb, 2020 18:10

Gevonden. Bedankt.

Plaats reactie