Kap werkt niet meer, hoor ook niets meer...

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
93t5autlpg2000
Geregistreerd lid

Kap werkt niet meer, hoor ook niets meer...

Bericht door 93t5autlpg2000 » wo 15 apr, 2020 15:28

Hallo allen,

Ik zit sinds een aantal dagen met een probleem wat begon met een haperende tonneau is geëindigd in compleet niets meer doen, hoor ook niets meer.
Tonneau haperde sinds een paar dagen, na een klein zetje wel weer echter hoorde ik geen "piep" meer. Volgende dag wel weer bij openen en dichtdoen tot ze het weer niet meer deed. Nu krijg ik haar helemaal niet meer open, hoor niets, het is compleet stil en mijn achterklep opent nu ook niet meer op de ab?!
Maar goed we houden vol en zoeken verder.

Mochten jullie enig idee hebben, hoor ik het graag!

Hartelijke groet,
Tim Hindriks

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Kap werkt niet meer, hoor ook niets meer...

Bericht door busy » wo 15 apr, 2020 17:36

Check eerst eens of je nog hydraulische vloeistof hebt. Achter je achterbank. Vul dat eerst en open kap dan opnieuw. Wellicht heb je lekke kapcylinders. Als tenminste je nickname synoniem is met je cabrio

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 15 apr, 2020 21:10

@busy: als je goed kijkt naar zijn onderschrift dan zie je dat de cabrio van '99 is..... :D

93t5autlpg2000
Geregistreerd lid

Bericht door 93t5autlpg2000 » wo 15 apr, 2020 21:21

Dank, zoiets was ik vandaag van plan.
Ik ga kijken naar de olie.
Wat zou er eigenlijk in moeten?

Maar ze geeft dus ook geen zwoegen meer, eerst hoorde je nog wat gekreun en gepiep, nu laat ze niets meer horen van het dak.

En inderdaad, "Ginger" is niet meer en weet niet of ik mijn 'nick-name' nog kan wijzigen naar "Blauwe havik" zoals onze oudste dochter haar noemt.

gr,
Tim

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 15 apr, 2020 21:30

@Tim: volgens de info die ik gevonden heb ben je actief in de regio Ede.
Mijn advies is: rij even naar Saab Service Rhenen om je cabrio te laten uitlezen.

93t5autlpg2000
Geregistreerd lid

Bericht door 93t5autlpg2000 » ma 20 apr, 2020 8:19

Dank Roeland, ik ga eerst ook nog even op zoek naar een volledig technisch schrijven over hoe het dak stap voor stap werkt.

Na bijvullen olie deed ze weer wat, echter blijft ze haperen bij/na het sluiten van het tonneau.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » zo 03 mei, 2020 22:01

93t5autlpg2000 schreef:
ma 20 apr, 2020 8:19
..... Na bijvullen olie deed ze weer wat, echter blijft ze haperen bij/na het sluiten van het tonneau.
Dan kan ook de splitpen in het aandrijfmechanisme beschadigd zijn en die kan dan binnenkort afbreken. Kan je zelf controleren door aan de bijrijderskant de bekleding los te halen als je achterklep geopend is. Klein zwart pennetje...

Plaats reactie