Iemand bekend met RK-991-L (slotje)

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Timmie66
Geregistreerd lid

Iemand bekend met RK-991-L (slotje)

Bericht door Timmie66 » ma 11 mei, 2020 9:14

Goedemorgen,
Op MP kom ik deze CAB tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saa ... ousPage=lr
Op zich interessant. Kent iemand deze CAB of weet er meer over te vertellen?
Groet, Tim

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Iemand bekend met RK-991-L

Bericht door Orphy » ma 11 mei, 2020 13:40

Een cab is een taxi:-)

Timmie66
Geregistreerd lid

Bericht door Timmie66 » ma 11 mei, 2020 13:56

Excuses, CAAB :oops:

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 11 mei, 2020 13:57

👍

Philip93
Geregistreerd lid

Bericht door Philip93 » ma 11 mei, 2020 14:18

Dag Tim,

Ik rijd in zo'n Caab en bevalt mij totnutoe prima. Die van mij is ook geimporteerd uit DE dus kenteken komt niet overeen met bj. Check bij evt. aankoop goed de onderkant op roest, loszittende delen (bv plastic wielkappen, spoiler), roest op remleidingen en staat vd uitlaat. Olielekkage onderzijde bij achterwielen kan wijzen op lekke dakcylinders. Stuk mee proefrijden eerst natuurlijk. succes ! gr. Philip

Timmie66
Geregistreerd lid

Bericht door Timmie66 » ma 11 mei, 2020 14:42

Dank voor je reactie Philip, kan ik wat mee! Hoeveel km stond er op jouw teller toen je hem kreeg? En heb je er nadien veel onderhoud aan gehad?
Grt Tim

Philip93
Geregistreerd lid

Bericht door Philip93 » ma 11 mei, 2020 15:20

Hi Tim,

Er stond bij aankoop in mei 2019 ca. 150.000 kms op de teller.

En ja, ik heb best geinvesteerd aan (achterstallig) onderhoud, w.o. nieuwe all-season banden ('t franse merk) en onder de motorkap een en ander laten vernieuwen, oa. alle rubberslangen, nieuwe accu, bougies. Er zijn voldoende onderdelen te koop en daarom altijd mogelijkheid voor vernieuwen of vervanging. Onlangs nieuwe mistlampen erop gezet. Over een tijd een nieuwe kap is de bedoeling. Maar tip: zorg eerst dat alles onder de motorkap picobello in orde is.

Gr. Philip

Philip93
Geregistreerd lid

Bericht door Philip93 » ma 11 mei, 2020 15:27

Tim, nog een tip: ik zou altijd bij een Bovag aangesloten garage een aankoop doen zodat je bepaalde rechten hebt op reparatie van zichtbare/hoorbare gebreken voor een periode van meestal 3 of 6 maanden na aankoop.

Ron van D
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ron van D » ma 11 mei, 2020 15:44

Ik zou eens beginnen met het goed doorlezen van dit draadje:
viewtopic.php?f=7&t=132480

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 11 mei, 2020 17:56

Saabhart bloemendaal even bellen. Deze hebben de saab geimporteerd en handelen in geimporteerde Saab’s. En draadje hierboven goed lezen.

Timmie66
Geregistreerd lid

Bericht door Timmie66 » ma 11 mei, 2020 19:38

Bedankt voor jullie reactie. Op de punten zal ik (voor zover ik ze kan vinden/zien) letten. Heb wel een Carafx uitdraai opgevraagd; bij de voorgaande apk-keuringen (2 stuks) zijn er speling in de lager van het voorwiel en overmatig olielekkage geconstateerd. Eens kijken of de verkoper hier iets over kan vertellen.
Goeie tip van Saabhart; die ga ik eens morgen bellen!
Ik hou jullie op de hoogte!
Groet, Tim

Timmie66
Geregistreerd lid

Bericht door Timmie66 » wo 13 mei, 2020 17:45

Helaas, het was geen succes. Erg afgeleefde auto met de nodige deuken en beschadigingen. Kap oud en versleten. Kortom, een projectauto waar je volgens mij erg veel in moet steken. Daarmee sluit ik ook dit topic en mag er een slotje op. Ga overigens wel meteen een nieuwe vraag stellen want ik denk dat ik mijn CAAB gevonden heb!!
Dank allen!

Plaats reactie