Iemand bekend met RK-991-L (slotje)
-
Timmie66
- Geregistreerd lid
Iemand bekend met RK-991-L (slotje)
Goedemorgen,
Op MP kom ik deze CAB tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saa ... ousPage=lr
Op zich interessant. Kent iemand deze CAB of weet er meer over te vertellen?
Groet, Tim
Op MP kom ik deze CAB tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saa ... ousPage=lr
Op zich interessant. Kent iemand deze CAB of weet er meer over te vertellen?
Groet, Tim
-
Philip93
- Geregistreerd lid
Re: Iemand bekend met RK-991-L
Dag Tim,
Ik rijd in zo'n Caab en bevalt mij totnutoe prima. Die van mij is ook geimporteerd uit DE dus kenteken komt niet overeen met bj. Check bij evt. aankoop goed de onderkant op roest, loszittende delen (bv plastic wielkappen, spoiler), roest op remleidingen en staat vd uitlaat. Olielekkage onderzijde bij achterwielen kan wijzen op lekke dakcylinders. Stuk mee proefrijden eerst natuurlijk. succes ! gr. Philip
Ik rijd in zo'n Caab en bevalt mij totnutoe prima. Die van mij is ook geimporteerd uit DE dus kenteken komt niet overeen met bj. Check bij evt. aankoop goed de onderkant op roest, loszittende delen (bv plastic wielkappen, spoiler), roest op remleidingen en staat vd uitlaat. Olielekkage onderzijde bij achterwielen kan wijzen op lekke dakcylinders. Stuk mee proefrijden eerst natuurlijk. succes ! gr. Philip
-
Timmie66
- Geregistreerd lid
Dank voor je reactie Philip, kan ik wat mee! Hoeveel km stond er op jouw teller toen je hem kreeg? En heb je er nadien veel onderhoud aan gehad?
Grt Tim
Grt Tim
-
Philip93
- Geregistreerd lid
Hi Tim,
Er stond bij aankoop in mei 2019 ca. 150.000 kms op de teller.
En ja, ik heb best geinvesteerd aan (achterstallig) onderhoud, w.o. nieuwe all-season banden ('t franse merk) en onder de motorkap een en ander laten vernieuwen, oa. alle rubberslangen, nieuwe accu, bougies. Er zijn voldoende onderdelen te koop en daarom altijd mogelijkheid voor vernieuwen of vervanging. Onlangs nieuwe mistlampen erop gezet. Over een tijd een nieuwe kap is de bedoeling. Maar tip: zorg eerst dat alles onder de motorkap picobello in orde is.
Gr. Philip
Er stond bij aankoop in mei 2019 ca. 150.000 kms op de teller.
En ja, ik heb best geinvesteerd aan (achterstallig) onderhoud, w.o. nieuwe all-season banden ('t franse merk) en onder de motorkap een en ander laten vernieuwen, oa. alle rubberslangen, nieuwe accu, bougies. Er zijn voldoende onderdelen te koop en daarom altijd mogelijkheid voor vernieuwen of vervanging. Onlangs nieuwe mistlampen erop gezet. Over een tijd een nieuwe kap is de bedoeling. Maar tip: zorg eerst dat alles onder de motorkap picobello in orde is.
Gr. Philip
-
Philip93
- Geregistreerd lid
Tim, nog een tip: ik zou altijd bij een Bovag aangesloten garage een aankoop doen zodat je bepaalde rechten hebt op reparatie van zichtbare/hoorbare gebreken voor een periode van meestal 3 of 6 maanden na aankoop.
-
Ron van D
- Donateur (2x)

Ik zou eens beginnen met het goed doorlezen van dit draadje:
viewtopic.php?f=7&t=132480
viewtopic.php?f=7&t=132480
-
busy
- Donateur (4x)

Saabhart bloemendaal even bellen. Deze hebben de saab geimporteerd en handelen in geimporteerde Saab’s. En draadje hierboven goed lezen.
-
Timmie66
- Geregistreerd lid
Bedankt voor jullie reactie. Op de punten zal ik (voor zover ik ze kan vinden/zien) letten. Heb wel een Carafx uitdraai opgevraagd; bij de voorgaande apk-keuringen (2 stuks) zijn er speling in de lager van het voorwiel en overmatig olielekkage geconstateerd. Eens kijken of de verkoper hier iets over kan vertellen.
Goeie tip van Saabhart; die ga ik eens morgen bellen!
Ik hou jullie op de hoogte!
Groet, Tim
Goeie tip van Saabhart; die ga ik eens morgen bellen!
Ik hou jullie op de hoogte!
Groet, Tim
-
Timmie66
- Geregistreerd lid
Helaas, het was geen succes. Erg afgeleefde auto met de nodige deuken en beschadigingen. Kap oud en versleten. Kortom, een projectauto waar je volgens mij erg veel in moet steken. Daarmee sluit ik ook dit topic en mag er een slotje op. Ga overigens wel meteen een nieuwe vraag stellen want ik denk dat ik mijn CAAB gevonden heb!!
Dank allen!
Dank allen!