Het über soft top trouble topic, met echte stukjes oplossing
-
paul.schouten
- Geregistreerd lid
Re: Het über soft top trouble topic, met echte stukjes oplos
Mijn Saab 9-3 aero (2001) heeft precies hetzelfde probleem als waarmee het topic startte. Om de oorzaak zeker te weten heb ik de vijfde microschakelaar losgehaald, het pinnetje 'ingedrukt' vastgetaped en getest. De kap ging inderdaad probleemloos en zonder haperen open. Echter, nu gaat de afdekklep niet meer dicht (en het is natuurlijk geen structurele oplossing). Nu kan ik de switch echter niet goedkoper vinden dan 125 ex. btw. Ik bespaar nooit op onderhoud, maar 150 euro voor een kleine rotschakelaar vind ik wel heel erg veel. Zijn er andere oplossingen?
Groet,
Groet,
-
Elan
- Geregistreerd lid
Ruim 2 jaar later zit ik dit te lezen omdat ook ik een kapotte schakelaar heb van de 5e boog. Het lijkt er op dat naarmate de jaren verstrijken de schakelaars steeds duurder worden! Elfrink gevraagd of ze wellicht een gebruikte hadden, maar dat was er niet. Wél een nieuwe voor €170,- ex btw!
Nu ik toch in de ziektewet zit met een verbrijzelde voet heb ik tijd genoeg om eea uit te zoeken.
Het merk Marquardt maakte de originele microswitches voor Saab. Hun eigen onderdeelnummer hiervoor was 3005
Dit nummer vind ik nu nergens meer terug, maar wel ben ik er achter gekomen dat je met een beetje handigheid volgens mij de koppelingsschakelaar van de meeste Ducati's kunt gebruiken!
Je hebt ze zowel met- als zonder ijzeren stripje. Ze worden ook geproduceerd door Marquardt en hebben een 1022 als onderdeelnummer ( van Marquardt, niet van Ducati)
Ik zou zeggen; Google zelf eens en bedenk er een oogje aan waarmee je m vastschroeft.
Volgens mij moet het te doen zijn, en vind ze al vanaf €15,- Hier zijn er blijkbaar nog genoeg van, zowel gebruikt als nieuw. Ik denk, ik post het 2 jaar later alsnog. Misschien heeft er iemand baat bij, tenzij ik met oud nieuws kom maar had het nog niet eerder gelezen.
Nu ik toch in de ziektewet zit met een verbrijzelde voet heb ik tijd genoeg om eea uit te zoeken.
Het merk Marquardt maakte de originele microswitches voor Saab. Hun eigen onderdeelnummer hiervoor was 3005
Dit nummer vind ik nu nergens meer terug, maar wel ben ik er achter gekomen dat je met een beetje handigheid volgens mij de koppelingsschakelaar van de meeste Ducati's kunt gebruiken!
Je hebt ze zowel met- als zonder ijzeren stripje. Ze worden ook geproduceerd door Marquardt en hebben een 1022 als onderdeelnummer ( van Marquardt, niet van Ducati)
Ik zou zeggen; Google zelf eens en bedenk er een oogje aan waarmee je m vastschroeft.
Volgens mij moet het te doen zijn, en vind ze al vanaf €15,- Hier zijn er blijkbaar nog genoeg van, zowel gebruikt als nieuw. Ik denk, ik post het 2 jaar later alsnog. Misschien heeft er iemand baat bij, tenzij ik met oud nieuws kom maar had het nog niet eerder gelezen.
-
Badi3
- Geregistreerd lid
IK heb laatst een gebruikte gekocht via Ebay bij NeoBrothers in Engeland voor in totaal EUR 88,134 incl verzenden.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Ook al eens bij conrad of Farnell gekeken?
-
Elan
- Geregistreerd lid
Ja, heb ik gekeken.. eigenlijk niks wat er op lijkt, of je moet er behoorlijk aan verbouwen qua montage en/of het metalen lipje veranderen. Een gebruikte voor ruim €88,- is toch ook schandalig eigenlijk, niet dan?
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Het is toch maar een simpele microswitch.
Conrad heeft er genoeg, ook met langere lipjes.
Misschien dat je iets moet aanpassen, maar voor die pak en beet 6euri. Heb zelf nog niet gekeken naar wat wel en niet kan, maar gaat er uiteindelijk om dat de schakelaar word bediend, en op welke plek die zit en hoe is dan minder van belang. Misschien dat je een beugeltje oid moet maken. Nogmaals, heb zelf nog niet gekeken.
Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk
Conrad heeft er genoeg, ook met langere lipjes.
Misschien dat je iets moet aanpassen, maar voor die pak en beet 6euri. Heb zelf nog niet gekeken naar wat wel en niet kan, maar gaat er uiteindelijk om dat de schakelaar word bediend, en op welke plek die zit en hoe is dan minder van belang. Misschien dat je een beugeltje oid moet maken. Nogmaals, heb zelf nog niet gekeken.
Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk
-
RenssieB
- Geregistreerd lid
Ik kwam dus een pennetje in de opbergzak van het dak tegen. Ongeveer 1,5 cm lang en 4 mm doorsnede. Ik neem aan dat dit een stukje van de zgn shearpin is? Mijn kap stop ook halverwege stap waarbij het achterdeel voor het eerst omhoog gaat.
-
ErikDiep
- Geregistreerd lid
Beste RenssieB,RenssieB schreef:Ik kwam dus een pennetje in de opbergzak van het dak tegen. Ongeveer 1,5 cm lang en 4 mm doorsnede. Ik neem aan dat dit een stukje van de zgn shearpin is? Mijn kap stop ook halverwege stap waarbij het achterdeel voor het eerst omhoog gaat.
Dat is heel goed mogelijk. Dat pennetje heeft inderdaad ongeveer die afmeting voor zover ik mij kan herinneren.
Volg de stappen die in dit onderwerp staan en het komt weer goed.
Succes!
Groet Erik
PS. Mijn soft top doet het nog steeds zonder problemen sinds ik het in november 2014 gerepareerd heb.
-
sterkstromer
- Donateur

Re: Het über soft top trouble topic, met echte stukjes oplossing
En toen was m'n 5e boog rubber gescheurd bij het knikpunt. Die dingen kosten tweedehands een godsvermogen, nieuw niet meer te krijgen. Zijn er mensen die dat ding gelijmd hebben? Succesvol? Of maakt het eigenlijk niet uit dat hij niet meer vast zit?
-
gj.stegeman
- Donateur

-
9323
- Donateur (2x)

Re: Het über soft top trouble topic, met echte stukjes oplossing
Bij mij is dat stukje aan een kant ook gescheurd en aan de andere kant zelfs helemaal weg. Heb er geen hinder van ondervonden, ook niet tijdens de recente hoosbuien.