Easy entry stoel

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Maup_9000CS
Donateur
Donateur

Easy entry stoel

Bericht door Maup_9000CS » do 24 sep, 2020 20:56

Ik heb een Saab 9-3 Cabrio van 2002. Als de (mechanische) stoelleuning naar voren klapt, rijdt de zitting (soms) mee naar voren. Handig dit. Maar als de rugleuning terug naar achteren gaat, blijft de stoel naar voren staan. Dan weer handmatig naar achteren zetten. Vind ik irritant want dan moet ik telkens de juiste positie afpassen. Kan dit niet anders? Onder de stoel hangt een los kabeltje, een halve cm breed stoffen bandje met een plastic dopje op het einde. Dit hoort vast niet los te liggen en houdt mogelijk verband met de stoelpositie. Vraag: hoe werkt dit en hoe maak ik dit juist vast. Iemand een fotootje??

Groet!
Maurits

wim scholl
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Easy entry stoel

Bericht door wim scholl » vr 25 sep, 2020 19:22

Volgens mij moet je na het naar voren schuiven van de stoel(zitting) eerst weer de zitting terug naar achteren schuiven, waarbij de leuning naar voren geklapt blijft.
De stoel(zitting) vindt dan zijn oude positie weer terug.
Dan pas de leuning weer naar achteren klappen.

MichaV
Geregistreerd lid

Bericht door MichaV » vr 25 sep, 2020 21:40

Bij mijn 2007 model gaat het als volgt:

Naar voren:
Hendel omhoog trekken bovenop de rugleuning en rugleuning naar voren duwen. Bij het omhoog houden van de hendel bovenaan de rugleuning gaat de stoel (elektrisch) naar voren.

Naar achteren:
Hendel omhoog trekken bovenop de rugleuning en rugleuning naar achteren duwen. Bij het omhoog houden van de hendel bovenaan de rugleuning gaat de stoel (elektrisch) naar achteren totaan de ingestelde positie. Dit geldt voor de bestuurdersstoel (met geheugenfunctie).

Bij passagiersstoel blijft de stoel (elektrisch) naar achteren gaan bij het omhoog houden van de hendel.

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » za 26 sep, 2020 9:18

Ik had hetzelfde bij de inzittende stoel van mijn 9-3 van 1999. Ik heb de stoel eruit gehaald en dan blijkt dat het plastic dopje ergens vooraan de rail te moeten worden bevestigd. Dat koortje zit aan een soort van katrol die als een soort elastiek moet werken om de stoel weer terug in positie te krijgen. Eerlijk gezegd is dat laatste bij mij ook niet gelukt, maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om de stoel opnieuw uit de auto te halen. Komt later wellicht nog een keer :D :D

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » za 26 sep, 2020 10:37

wim schol heeft het goede antwoord.

Plaats reactie