Nieuwe Caab, vraag over benzinemeter en antenne

Voor alle Saab cabrio rijders
Gesloten
NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Nieuwe Caab, vraag over benzinemeter en antenne

Bericht door NeufegliseThierry » ma 21 sep, 2020 12:16

Na er voorzichtig over nagedacht te hebben nu toch maar de "Corona cabrio" in huis gehaald, ondanks de malaise in de horeca (en advieswerk voor de horeca) mag ik niet klagen en dus na een druk jaar mezelf maar even getrakteerd. Ga de auto delen met Moeders (haar cabrio is verleden jaar in de flank geraakt en afgevoerd) en broer (de handige sleutelaar).

Dit is 'm (alhoewel zij 'haar' vriendelijker klinkt):

Afbeelding

We weten wat ons te doen staat (olielekkage, aircoreparatie, onderstel diverse componenten vervangen en wat roestbehandeling aan kapconstructie), twee vragen heb ik aan jullie:
1. We kochten de auto met een kwart benzinetank en DTE 122 km, na 15 km stonden we met een lege tank langs de snelweg. Eerste gedachte: probleem in de zender in de tank zelf? Of kan het iets anders zijn?
2. Op de auto zit aan beide kanten achter een antenne. Heb ik al vaker gezien. Links is de reguliere antenne, rechts die van een gsm, is dat het?

Alvast dank voor het meedenken!
Reden: foto zichtbaar gemaakt

Timmie66
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Caab, vraag over benzinemeter en antenne

Bericht door Timmie66 » do 01 okt, 2020 13:08

Welkom. Op de eerst vraag kan ik geen antwoord geven, de tweede vraag kan ik bevestigen!
Groet, Tim

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » do 01 okt, 2020 17:23

inzake verkeerde waarde aanduiding benzinemeter: dat komt m.i. of door een verkeerd gemonteerde benzinepomp of door plaatsing ooit van een benzinepomp voor een ander model. De benzinepomp verschilt per model qua schaalverdeling van de vlotter. Dus de pomp werkt dan wel goed, alleen is het verstandig de km dagteller op nul te zetten bij het tanken, zodat de volgende tankbeurt daarop is gebaseerd, en niet op de meterstand.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » vr 02 okt, 2020 9:25

Timmie66 schreef:
do 01 okt, 2020 13:08
Welkom. Op de eerst vraag kan ik geen antwoord geven, de tweede vraag kan ik bevestigen!
Groet, Tim
Thanks, dan gaan we er een fraaier pluimpje opzetten ter afwerking :-)

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » vr 02 okt, 2020 9:26

rademaker schreef:
do 01 okt, 2020 17:23
inzake verkeerde waarde aanduiding benzinemeter: dat komt m.i. of door een verkeerd gemonteerde benzinepomp of door plaatsing ooit van een benzinepomp voor een ander model. De benzinepomp verschilt per model qua schaalverdeling van de vlotter. Dus de pomp werkt dan wel goed, alleen is het verstandig de km dagteller op nul te zetten bij het tanken, zodat de volgende tankbeurt daarop is gebaseerd, en niet op de meterstand.
Dank voor je reactie, ik ga mijn "Ed China" (broertje) aan het werk zetten :lol:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 02 okt, 2020 11:46

op de pomp en de carros staan streepjes: die moeten naast elkaar staan voor een goede positie van
de tankmeter. indien ja dan is de zender defect.

Gesloten