TomTom in 9-3 als alternatief verouderde navigatie
-
Arthurj
- Donateur (4x)

TomTom in 9-3 als alternatief verouderde navigatie
Morgen gaan wij onze SAAB ophalen met af fabriek navigatie. Wij weten dat deze niet meer te actualiseren is en navigatie is best wel mijn ding. Idee is nu om een TomTom Go Premium 6 aan te schaffen [ik heb uitstekende ervaringen met TomTom] maar waar kun je die kwijt [console bij handel automaat?] en heeft iemand ervaringen/tips? Het is dus een 6 inch scherm. Niet wat je wilt wellicht maar actuele navigatie is best wel veilig [en ja, je mobiel kan ook maar dat is dan toch weer anders?] Afijn, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.....
-
postma
- Donateur (5x)

Re: TomTom in 9-3 als alternatief verouderde navigatie
Een TomTom beanbag op je Dashboard plaatsen, werkt perfect als je niet met 90 km/u een haakse bocht neemt.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

En hoe monteer je die dan? Plakstrip?
-
Jaap Driest
- Donateur (3x)

Je bent geen fan van de mobiel, maar ik had een dure Garmin in mijn vorige auto, nu in de Saab Cabrio zweer ik bij de navigatie via mijn iPhone.
Ik gebruik de app HERE WeGo. Kleine zuignapklem bovenop het dashboard en een USB adapter in de sigarettenaansteker. Kort snoertje recht naar boven.
Misschien toch te overwegen?
Ik gebruik de app HERE WeGo. Kleine zuignapklem bovenop het dashboard en een USB adapter in de sigarettenaansteker. Kort snoertje recht naar boven.
Misschien toch te overwegen?
-
K0ENIE
- Geregistreerd lid
Of een 2din android radio met daarop de tomtom-app. Internet kun je eventueel delen via de iphone.
-
postma
- Donateur (5x)

Nee, die leg je gewoon op je dashboard, Google maar eens op afbeelding TomTom beanbag.Arthurj schreef: ↑vr 18 sep, 2020 20:50En hoe monteer je die dan? Plakstrip?
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Ik had/heb het idee de TomTom te plaatsen in de console onder de asbak. Handig, wellicht niet, beter als op het golvende dashboard, mogelijk. Kijken of dat past gezien afmetingen etc. Verder inderdaad de vraag of het nodig is en de iPhone ook een oplossing kan bieden. We zullen zien.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

denk dat er nog steeds recente maps te verkrijgen zijn als je een >2007 hebt.
-
Opa Bert
- Donateur (2x)

Als je het 6 inch scherm van de TomTom Go Premium te groot vindt?
Hij is er volgens mij ook in de kleinere 5 inch uitvoering.
Wat betreft navigeren met een app op de telefoon.
Indien je alleen van A naar B wil navigeren werken eigenlijk alle Apps.
Indien je echter, wel leuk met de cabrio, ook toerritten via een gpx bestand wil laden en rijden, wordt de keuze kleiner.
De TT Go premium kan dit probleemloos.
De TomTom Go app op een android telefoon ook
Maar op een Iphone ontbreekt die optie in de TT Go App
Alternatief is het op Garmin kaarten gebaseerde My Route App Navigation
Dat werkt zowel op Iphone als Android en kost ongeveer hetzelfde als de TT Go App
Voordeel van My Route App navigation is dat het laden van GPX bestanden voor toerritten veel envoudiger gaat dan bij TomTom.
kijk maar eens op https://www.myrouteapp.com/nl
Hij is er volgens mij ook in de kleinere 5 inch uitvoering.
Wat betreft navigeren met een app op de telefoon.
Indien je alleen van A naar B wil navigeren werken eigenlijk alle Apps.
Indien je echter, wel leuk met de cabrio, ook toerritten via een gpx bestand wil laden en rijden, wordt de keuze kleiner.
De TT Go premium kan dit probleemloos.
De TomTom Go app op een android telefoon ook
Maar op een Iphone ontbreekt die optie in de TT Go App
Alternatief is het op Garmin kaarten gebaseerde My Route App Navigation
Dat werkt zowel op Iphone als Android en kost ongeveer hetzelfde als de TT Go App
Voordeel van My Route App navigation is dat het laden van GPX bestanden voor toerritten veel envoudiger gaat dan bij TomTom.
kijk maar eens op https://www.myrouteapp.com/nl
-
Henk-Jan
- Donateur

Rare vraag misschien, maar waarom niet "gewoon" met de meegeleverde zuignap van TomTom het ding aan de ruit hangen? Wij hebben een TomTom Rider en er zijn genoeg plekjes te vinden waar de TomTom het zicht niet belemmert en het ergonomisch ook nog verantwoord is. Lijkt me eerlijk gezegd veiliger dan onderaan de middenconsole en minder gevoelig voor leuk bochtenwerk dan zo'n bean bag.
-
beekemm
- Geregistreerd lid
zouden er nu echt zoveel straten zijn veranderd, ik heb nog een jvc radio die heeft kaarten van 2005 en ik kom nog steeds zo goed als overal, en voor nood de sygic op mijn mobiel, wat ik trouwens wel lachen vind is het aantal mensen dat de navigatie gebruikt om hun thuis adres terug te vinden tot voor de deur.
jack
jack
-
Erry
- Geregistreerd lid
Sinds 10 jaar plaats ik mijn Tom Tom go als volgt :
asbak openen en je klemt hem er perfect tussen, voeding via aansteker in armleuning tussen de stoelen.
Draadje netjes langs zijkant tunnel.
Ziet er netjes uit en werkt perfect; niet zo'n achterlijk scherm in je directe zichtveld.
Parkeren; netjes opbergen in armleuning.
asbak openen en je klemt hem er perfect tussen, voeding via aansteker in armleuning tussen de stoelen.
Draadje netjes langs zijkant tunnel.
Ziet er netjes uit en werkt perfect; niet zo'n achterlijk scherm in je directe zichtveld.
Parkeren; netjes opbergen in armleuning.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Inmiddels ontdekt dat ik op mijn iPhone de TomTom als applicatie kan laten draaien. De iPhone past perfect in de opening als ik de asbak open. Niet de perfecte visuele plaats maar het kan prima met gesproken instructie. Conclusie, we gaan het op deze manier doen en geen plakdingen op het dashboard, we willen de auto zoveel mogelijk in originele staat houden.
Iedereen bedankt voor zijn/haar tips!
Iedereen bedankt voor zijn/haar tips!