Zwaaien tussen Saab cabrio's.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Re: Zwaaien tussen Saab cabrio's.
in 1981 gingen we met de net nieuwe Saab 900Gls naar Engeland.
ik zat rechts -want geen rijbewijs- en heb de hele vakantie zitten zwaaien als een paus op tournee.
ik zat rechts -want geen rijbewijs- en heb de hele vakantie zitten zwaaien als een paus op tournee.
-
Jaap Driest
- Donateur (3x)

Tot een aantal jaar geleden knutselde ik veel aan Honda viertaktbrommers. Type C50. Nu heb ik nog 1 prachtexemplaar over uit 1968.
Op het Hondaforum ging het over hetzelfde: wel of niet zwaaien naar andere ouwe Honda's. Ook zwaaien naar ouwe Yamaha viertakt? Hmm. meningen verdeeld. Hockeyjongetjes op dure SS50's zwaaien niet veel.
Ook op andere punten is een feest van herkenning.
Mopperkonten die alleen reageren reageren met "RTFM".
Spellingshezbollah: "Verkeerd in goede staat" schiet in verkeerde keelgat.
En ook veel plaatjes. Iedereen showt zijn darling. Op het Nikonforum waren plaatjes een must: "Pics, or it didn't happen."
Maar ik zwaai naar andere Honda brommers en naar andere Saab cabrio's. Dat laatste een beetje aarzelend, want ik heb hem net een week.
Op het Hondaforum ging het over hetzelfde: wel of niet zwaaien naar andere ouwe Honda's. Ook zwaaien naar ouwe Yamaha viertakt? Hmm. meningen verdeeld. Hockeyjongetjes op dure SS50's zwaaien niet veel.
Ook op andere punten is een feest van herkenning.
Mopperkonten die alleen reageren reageren met "RTFM".
Spellingshezbollah: "Verkeerd in goede staat" schiet in verkeerde keelgat.
En ook veel plaatjes. Iedereen showt zijn darling. Op het Nikonforum waren plaatjes een must: "Pics, or it didn't happen."
Maar ik zwaai naar andere Honda brommers en naar andere Saab cabrio's. Dat laatste een beetje aarzelend, want ik heb hem net een week.
-
jor
- Geregistreerd lid
Als ex motorrijder zwaaide ik naar bmw k1100 en ook werd korter de hand opgestoken naar alle andere motorrijders.Ik vond dat een soort lotsverbondenheid maar toch leer je het af als je dus lieden tegenkomt die net doen alsof ze je niet zien.Dan kreeg ik het gevoel alsof je voor janmetdekorteachternaam zat.
-
Sneepie
- Geregistreerd lid
Wat een grappige reactie, ik kon er wel even smakelijk om lachenMarius0404 schreef: ↑zo 12 jul, 2020 21:25in 1981 gingen we met de net nieuwe Saab 900Gls naar Engeland.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
me is opgevallen dat 900og-rijders meer zwaaien dan berijders van nieuwere Saab. Die zwaaien niet. Niet naar elkaar, niet naar andere (oudere) Saabrijders.
Ik reed vanochtend door Baarn, en kwam eenzelfde 9-3 tegen als ik heb. 2 zwarte 9-3s pal langs elkaar, dat moet toch opvallen, zou je denken. Nee dus. .

Ik reed vanochtend door Baarn, en kwam eenzelfde 9-3 tegen als ik heb. 2 zwarte 9-3s pal langs elkaar, dat moet toch opvallen, zou je denken. Nee dus. .
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Dat is al vanuit het begin v/d jaren '70 of zo tussen alle saab-rijders onderling (vooral in de buitenlanden).DV 9-3 schreef: ↑wo 03 jun, 2020 19:26Heb ik nieuwe ogen en zie ik het pas sinds kort?
-
kasteeltje
- Geregistreerd lid
Wij zwaaien ook naar andere Saab rijders, maar eigenlijk niemand zwaait terug. Wat was het dus leuk toen we woensdagavond ingehaald werden door een Caab onder luid getoeter
-
Techman
- Donateur (4x)

Hier ook een Zwaaiende Cabrio rijder van het "nieuwe" type.
Zelf in de vakantie nog naar een duitser gezwaaid met een "oude" Caab.
De beste man zwaaide vrolijk terug.
Zelf in de vakantie nog naar een duitser gezwaaid met een "oude" Caab.
De beste man zwaaide vrolijk terug.

-
sterkstromer
- Donateur

Er werd donderdagmiddag in de buurt van Gouda naar me gezwaaid vanuit een niet-cabrio, ik was verbaasd! Hier in de buurt wordt normaal niet gezwaaid in elk geval, op z'n best een bemoedigend knikje of een glimlach.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Wij zijn druk aan het rond kijken om de juiste Saab Cario te bemachtigen... Saab Cabrio is altijd al de droomauto van mijn echtgenote geweest. En als het lukt zwaai ik straks naar iedere Saab 
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Gisteren proefgereden en we kwamen een Saab Cabrio tegen en inderdaad, er werd uitbundig gezwaaid. En wij natuurlijk ook, we reden immers in een Saab. Ook grappig is dat als je stapvoets moet rijden voetgangers je ook begroeten, net alsof je aan het wandelen bent... Die vond ik verrassend.
-
Marccabrio
- Geregistreerd lid
In Doorn rijden nogal wat Saab cabrio’s rond en die zwaaien regelmatig. Behalve de mevrouw die exact hetzelfde model en kleur heeft als de mijne.
Volgende keer zal ik mijn haar eens kammen. Wellicht helpt dat.
-
Henk-Jan
- Donateur

Het helpt om met open dak (of zelfs geopende zijruiten) de hand buiten de auto de steken, valt veel meer op voor mede Saabrijders die ofwel niet zo actief zijn in het zwaaien ofwel druk met het verkeer bezig zijn (of zitten te slapen...kasteeltje schreef: ↑za 08 aug, 2020 6:30Wij zwaaien ook naar andere Saab rijders, maar eigenlijk niemand zwaait terug. Wat was het dus leuk toen we woensdagavond ingehaald werden door een Caab onder luid getoeter![]()
-
kasteeltje
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de tip, maar heb het dak vandaag toch maar dicht gelaten

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Veel 9-3 eigenaren denken dat ze een 93 hebben, laat staan dat ze weten dat een 96 ook een Saab is.Oelo74 schreef: ↑zo 12 jul, 2020 9:06Kom vanochtend met de 96 in België (Essen) een Nederlandse 9-3 cabrio tegen. Ik even seinen en zwaaien. Krijg een verdwaasde blik terug zo van 'wat moet die eikel'.
Ik zwaai onderweg naar alle andere Saabs maar krijg nooit een reactie... (maar ik woon ook niet in NL).
Ik stond met de 96 cabrio eens op een parkeerplaats en kreeg toen wel de reactie "Che bella macchina! " van een Italiaanse toerist.