Open rijden met Airco aan

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Stoeltie
Geregistreerd lid

Open rijden met Airco aan

Bericht door Stoeltie » zo 31 jan, 2021 14:54

Beste Cabrio mensen, weet iemand hoe de Airco te laten werken met de kap open ?

Vincent9-3
Donateur
Donateur

Re: Open rijden met Airco aan

Bericht door Vincent9-3 » zo 31 jan, 2021 14:56

Econ mode uitzetten. Airco zet zichzelf (logisch) vanzelf uit met kap open en gaat dus in ‘econ’ stand, dus je hebt alleen de verwarming

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 31 jan, 2021 15:21

Ik heb geen "econ mode". :(
Heeft geen enkel nut, maar de airco kan gewoon aan met kap open.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 31 jan, 2021 17:23

Ik laat de airco altijd mee draaien.

De cabrio is sowieso al een seizoens voertuig en als ik dan ook niet de airco op zet zal de airco pomp zeker vast komen te zitten. Verder is de koele bries van de airco op hete zomerse dagen echt wel aangenaam.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 31 jan, 2021 17:24

Wij hebben heel soms de airco aangehad met open kap, met name bij stapvoets rijden bij 30 graden Celsius in de zon is een klein beetje verkoeling wel lekker. Eigenlijk kan je dan beter de kap dichthouden, maar om 'm bij elke plaats langs een (drukke) toeristische route te sluiten en heropenen...? Dan heel soms heel even de airco erbij aan.

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » ma 01 feb, 2021 21:08

Wat ik weet is dat bij de OG modellen de handmatige airco gewoon aan kan blijven. Bij de ACC zit die econ stand op!
Bij de NG modellen gaat de ACC bij het openen van de kap uit en weer aan bij het sluiten!
Volgens mij kan je daar niet zo verandering in brengen!

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 01 feb, 2021 21:13

Wat voor Saab cabrio heeft de TS :?:

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » di 02 feb, 2021 9:15

Bij flinke hitte laat ik de airco toch meedraaien. Zorgt voor een heerlijke verkoeling bij het dak open. Vooral als je stilstaat. Tijdens rijden niet perse nodig.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » wo 03 feb, 2021 10:43

bij de 900ng gaat de airco gewoon aan bij open kap op auto, hij geeft dan standen 1-8 geloof ik aan, wil je de airco uit moet je hem op eco zetten, let wel als er een sid is vervangen en die niet voor een cabrio is ingesteld (tech2) werkt dit niet of niet goed.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 06 feb, 2021 21:33

rauwers schreef:
ma 01 feb, 2021 21:08
Wat ik weet is dat bij de OG modellen de handmatige airco gewoon aan kan blijven. Bij de ACC zit die econ stand op!
Bij de NG modellen gaat de ACC bij het openen van de kap uit en weer aan bij het sluiten!
Volgens mij kan je daar niet zo verandering in brengen!
bij de 9-3 Sport Cabrio kan je met de Tech2 instellen of de ACC bij het openen van de kap wel of niet moet terug gaan naar de laatst gebruikte instelling, en je kan instellen of de airco aan blijft staan bij het openen van de kap of dat deze naar de econ stand moet gaan bij het openen van de kap.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » zo 07 feb, 2021 0:26

nee bij de 900ng blijft de airco gewoon werken met dak open, hij geeft alleen in plaats van de temp een stand tussen 1-ik dacht 8 aan wil je de airco uit moet je hem op econ zetten

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 07 feb, 2021 0:33

De airco in onze '95 900NG heeft maar 2 standen: aan en uit, geen econ en geen aanduiding in de SID.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » zo 07 feb, 2021 12:29

ik heb het wel over een acc, niet over een handmatige maar dat weet je wel denk ik zo, werkt het bij jou anders kijk dan de instellingen van de sid met een tech 2 na
de aanduiding is ook niet op de sid maar op de acc maar ook dit weet je wel, maar door middel van de sid laat je de auto weten dat het een cabrio is

Plaats reactie