Welke tuner te bezoeken?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jesse9-3
Geregistreerd lid

Welke tuner te bezoeken?

Bericht door Jesse9-3 » do 11 mar, 2021 22:07

Hallo allemaal!

Ik stel me eerst even voor: ik ben Jesse, een 23-jarige student. Sinds kort ben ik in het bezit van mijn tweede Saab!

Na enkele jaren dieselen met een 9-3ss, was het nu tijd voor een cabrio op benzine. Zo kwam ik uit op een 9-3 Cabrio Vector 1.8t uit 2004. De wagen bevalt prima, alleen mist hij toch wat pit. Dit topic is al vaker besproken, maar ik lees veel verschillende dingen en kan er niet meer aan uit.

Welke tuner raden jullie aan? Wil namelijk niet zomaar bij eender wie gaan, heb namelijk in het verleden al wat problemen gekend door slechte herprogrammaties...

Ben zelf uit België, maar ben zeker bereid om naar Nederland te gaan.

Alvast bedankt voor jullie raad!

Update: bericht moet bij turbo & tuning staan, niet hier. Ik probeer uit te zoeken hoe dit te verplaatsen.

jroen81
Geregistreerd lid

Re: Welke tuner te bezoeken?

Bericht door jroen81 » do 11 mar, 2021 22:35

DionHPT is een van de meest genoemde adressen denk ik. Maar vanuit België zit KCperformance volgens mij wat dichter in de buurt en die hebben ook de nodige ervaring met Saab.

Mocht je tijd willen investeren, dan kun je het jezelf zelfs aanleren met behulp van de trionic tuning forums en de trionic suite software. Gaat je wel echt wat tijd kosten trouwens, maar heb je wel veel eer van je werk.

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » do 11 mar, 2021 22:36

Blacktop Tuning (Evo op het forum) zit ook in het zuiden, zelf prima ervaring mee.

jroen81
Geregistreerd lid

Bericht door jroen81 » do 11 mar, 2021 22:38

Dat is waar ook, das ook zeker een aanrader.

HanU
Donateur
Donateur

Bericht door HanU » vr 12 mar, 2021 14:05

In de laatste Saabberichten van de Saabclub worden alle tuners voorgesteld. Kun je je alvast voorbereiden op een keuze.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 12 mar, 2021 15:07

Hirsch en Maptun zijn ook aan te bevelen voor een tune op OEM niveau

Jesse9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Jesse9-3 » zo 14 mar, 2021 22:21

Bedankt voor de tips allemaal!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 15 mar, 2021 0:56

HanU schreef:
vr 12 mar, 2021 14:05
In de laatste Saabberichten van de Saabclub worden alle tuners voorgesteld. Kun je je alvast voorbereiden op een keuze.
Pardon, alle? Er zijn er echt veeeeel meer.

@Jesse: wellicht kan Saabsupply in Antwerpen je helpen.

Wim Kasten
Geregistreerd lid

Bericht door Wim Kasten » za 20 mar, 2021 11:44

Beste Mensen,

Vincent van Blacktop Tuning heeft in samenwerking met Max Mink mijn Saab Cabrio op verantwoorde wijze aangepakt naar veel vermogen en een hoog koppel, maar wel zo, dat alles heel blijft. Dit gebeurde fasegewijs en over een langere periode. Software-, hardware-matig en en naar mijn smaak ook optisch in balans!

Fijn weekend!
Vriendelijke groet,
Wim.

Plaats reactie