deurrubbers Saab 9-3 OG cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jan23
Geregistreerd lid

deurrubbers Saab 9-3 OG cabrio

Bericht door Jan23 » di 23 mar, 2021 14:30

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar beide deurrubbers voor een Saab Cabrio OG uit 2000. Die van mij zijn half vergaan en nieuw vind ik ze nergens. Heeft iemand wat liggen en anders misschien een adresje? Dank alvast!

Groet, Jan

Bungy123
Geregistreerd lid

Re: deuurubbers Saab 9-3 OG cabrio

Bericht door Bungy123 » di 23 mar, 2021 15:35

Portierrubber links is zeer zeldzaam, gaan allemaal kapot. De een wat minder dan de ander.
Afgelopen 7 jaar niet één in goede staat tegengekomen.
Nieuw inderdaad niet meer leverbaar.

Een rechter rubber heb ik wél in een heel goede staat beschikbaar.
Stuur even een Pb bij interesse of bel: 06-52431456.

Groet, Erik

Jan23
Geregistreerd lid

Bericht door Jan23 » za 27 mar, 2021 9:24

En via dit formum voorzien, waarvoor dank!

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » za 27 mar, 2021 9:42

Toen ik mijn 1988 900 cabriolet kocht zag ik dat er van de rubber tussen voorruit en deuren grote stukken weggeplukt was.
Toen dacht ik ook even: koop gewoon nieuwe rubbers. Niet dus. Omdat ze onvindbaar waren heb ik zelf de rubbers gereconstrueerd (geprutst) met rubber uit een binnenband. Niet ideaal, maar beter dan niets.
Ik zal een gat in de lucht springen als er een herproductie komt.
Van mijn volvo pv heb ik recent alle rubbers vernieuwd. (nieuw en tegen discountprijsjes) en dat voor een auto van 60 jaar.
Ik hoop van harte dat we met Saab ook deze weg gaan bewandelen. De Saabs zijn het zeker waard.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » za 27 mar, 2021 10:01

Even voor mijn newbe-nieuwsgierigheid, maar wat is er dan zo bijzonder aan die deurrubbers dat ze niet vervangen kunnen worden door een van de rubber-profielen die al gemaakt worden?

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » za 27 mar, 2021 10:09

De vormgeving is apart door het grote kleefvlak. Ze zijn ook bijna niet zonder schade van een donorauto af te krijgen wegens de zeer sprokke en snelscheurende eigenschap dan dit rubber (veel zachter dan de deurrubbers). Ik heb het geprobeerd (o.a. met een spateltje), maar met zeer beperkt succes en veel schade.
Het ontbreken van deze rubbers geeft een hels kabaal op de autoweg.

WilNiks
Geregistreerd lid

Bericht door WilNiks » za 27 mar, 2021 12:24

@Phanot. Je bent aan het prutsen geweest met een binnenband. Was dat vervangen van bestaand rubber totaal of ben je aan het op-dikken geweest.
Op lange ritten stoort een windgeruis links mij ook. Een papiertje waarmee ik rubber aandruk of juist iets van glas afhaal maakt het verschil.
Met binnenband opdikken klinkt niet verkeerd. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » za 27 mar, 2021 12:59

De rubber was aan beide kanten echt moedwillig vernield. Stukken van ca 5 cm lengte waren eruitgeplukt aan beide kanten.
De kleefvlakken van de alternatieve rubbers die ik vond, waren allemaal te smal.
Als ik ooit een goed setje vind, hou ik mij aanbevolen. Voorlopig is het opgelost, maar wel voor verbetering vatbaar.
Het zou prettig zijn als via de club een soort van herproductie opgestart kan worden (tegen een niet al te astronomische prijs) voor dit soort en andere niet verkrijgbare onderdelen, dat verzekerd dan ook voor een stuk het voortbestaan van onze Saabs in de toekomst.

WilNiks
Geregistreerd lid

Bericht door WilNiks » za 27 mar, 2021 13:17

Ok. je hebt dus stukjes vervangen met binnenband. Creatief.
Ik ga 's informeren bij R&D / J&D op schootsafstand van mij. Thnx voor info.

Plaats reactie