Voorruit Saab 900 classic cabrio 1988

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
frans1950
Geregistreerd lid

Voorruit Saab 900 classic cabrio 1988

Bericht door frans1950 » wo 31 mar, 2021 14:15

Na een half jaar opknappen van mijn cabrio, carrosserie,kap, stuurinrichting, electra en kachelkraan moest er alleen nog een nieuwe voorruit in, er zat linksonder een uitgebreide barst in. Hier naar het plaatselijke glasbedrijf gegaan, zij hebben hem eruit gehaald, toen bleek linksonder rottigheid te zitten. Ik heb hem weer meegenomen, de raamlijst ontroest en een stukje gelast en toen teruggebracht. Hij had al een ruit laten komen maar deze bleek niet te passen, nog een laten komen paste ook niet!!
Ik heb toen zelf via J vande Bosch een originele saabruit uit Zweden besteld, die heeft mijn schoonzoon gisteren in Vinkeveen opgehaald en vanmorgen is die geplaatst en gelukkig heeft die wel de goede pasvorm. Morgen ophalen,nog een paar dingen monteren en dan kan ik eindelijk eens met hem gaan rijden. Het blijkt dus dat de imitatie ruiten een slechte pasvorm hebben en je voor een goed resultaat een originele saabruit moet hebben.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Voorruit Saab 900 classic cabrio 1988

Bericht door Vyv » wo 31 mar, 2021 15:12

Er is een verschil tussen een cabrio ruit en een combi coupe ruit. De a-stijlen van de cabrio hellen iets verder naar achter, denk dat de glasboer eerder daar niet goed op gelet heeft.

Maar mooi dat er een nieuwe ruit in je classic cabrio zit!

frans1950
Geregistreerd lid

Bericht door frans1950 » wo 31 mar, 2021 16:03

Waren toch echt ruiten voor de cabrio.De imitatie ruiten staan in de hoeken teveel naar buiten, de kromming is niet juist, te gering daardoor steekt hij links en rechtsonder teveel naar buiten.

teunis
Geregistreerd lid

Bericht door teunis » wo 31 mar, 2021 23:51

Mag ik vragen wat zo’n originele ruit kost incl montage?
Ik heb veel pitjes in mijn ruit zitten en zou wel weer eens helder zicht willen hebben.

teunis
Geregistreerd lid

Bericht door teunis » do 01 apr, 2021 18:59

Dank je!
Altijd lastig. De ruit is niet echt kapot, dus dan is de noodzaak er niet direct. Maar het zal denk ik een heel stuk opknappen als die eenmaal vervangen is.
Ik ga erover nadenken.

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » do 01 apr, 2021 19:25

Ik zit met hetzelfde, veel putjes, niet echt noodzakelijk.
Maar dan vraag ik me af: hoe lang zijn ze nog verkrijgbaar?
Van de andere kant heb ik ook slechte ervaringen met ruiten, 2 x binnen de maand na vervanging een steen in de nieuwe ruit, het lijkt wel een vloek.
Van de andere kant krijg je nooit een steen in een ruit met barst.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » do 01 apr, 2021 20:12

Gevalletje pech hebben denk ik. Ooit een hagelnieuwe auto en door wegwerkzaamheden [asfaltering en nieuw grind] een tegenligger gehad die vond dat gematigde snelheid niet nodig was.... Pats, mooie plek er in... Laten repareren maar zat precies in het zichtveld... Altijd aan geërgerd, oplossingen waren, nieuwe ruit, niet meer wassen of inruilen... En ja, 1,5 jaar later... ingeruild... Nu, Saab, dus niet meer wassen of inruilen is geen optie meer... Dat zou dus vervangen worden...

Plaats reactie