Hi,
Na zo'n 15 jaar Saab te hebben gereden, van een 99 Turbo, 9-5 SE, 9-5 Arc naar uiteindelijk een 9-3 SS 1.8t Aerofied Hirsch, (als ondernemer) overgestapt naar een Audi A3 8V Sportback, Golf GTE, vervolgens naar een A3 8V Cabriolet naar nu een Tesla Model 3 Performance.
De Tesla is qua prestaties absoluut het beste wat ik tot nu toe heb gereden, meer dan 500pk en iets meer dan 3 seconden van 0-100km/uur is waanzinnig en ik krijg geen genoeg van de stoplicht-sprintjes.....maar toch mis ik mijn A3 Cabriolet. Ik weet niet wat het is, maar het open rijden heeft ongemerkt toch wat losgemaakt. Je ziet meer, ruikt meer, voelt meer, ervaart meer. Tja, wat nu? De Tesla is er nog wel even, maar wat als ik begin 2023 nu eens een 2008 facelift 9-3 Cabriolet zou nemen als youngtimer.
Waarom een facelift model? Nou, het is minder gedateerd, zit net ff beter in elkaar geschroefd, maar voor mij is het dashboard het belangrijkste. Geen softtouch-loslaat-problemen en de ruimte voor een moderne dubbel DIN unit (Pioneer?) met Android Auto en ruimte voor een audio upgrade.
Het moet wel een dikke zijn, dus een Aero. 2.0 of 2.8? Mmmm...da's aan lastige. Ik rij zo'n 30.000km per jaar en ben nu gewend voor 13 Euro vol te "tanken" en vervolgens ong. 350km te rijden. Dat zal met beide motoren niet gaan lukken. De 2.8 klinkt mooier, maar de 2.0 is weer beter te kietelen. Wie kan mij adviseren? 2.0 of 2.8? Welke is het meest betrouwbaar?
Vast bedankt voor jullie input en wie weet, kom ik terug naar Saab.
Lalleman93 komt terug?
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
Re: Lalleman93 komt terug?
Lees eens het recente "ik ga op zoek" topic van ghulst. Alle adviezen zijn daar wel langs gekomen.