Bestaat er origineel een kleiner stuurwiel?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Caab 1350
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bestaat er origineel een kleiner stuurwiel?

Bericht door Caab 1350 » di 25 mei, 2021 18:45

Vraagje, bestaat er voor mijn model Saab een kleiner stuurwiel (origineel dus)?

In mijn dagdagelijkse auto stuur ik met een klein stuur en ben hier wel fan van geworden. Als ik nu in de Saab stap en het stuur vast pak denk ik steeds dat ik in een vrachtwagen gestapt ben..... Ik realiseer mij dat de radius van het stuur afgestemd is op de stuurbekrachtiging ondersteuning en er meer kracht nodig zal zijn bij het sturen.

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: Bestaat er origineel een kleiner stuurwiel?

Bericht door Flowe Kitttt99 » di 25 mei, 2021 19:46

Gewoon nieuwsgierigheid; vind je die peugeot stuurwielen fijn!? Ik vind het helemaal niks, alsof je met het stuur tussen je knieën zit (anders zijn de tellers onleesbaar). Beantwoording op je vraag: volgens mij niet.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » di 25 mei, 2021 20:22

Caab 1350 schreef:
di 25 mei, 2021 18:45
Als ik nu in de Saab stap en het stuur vast pak denk ik steeds dat ik in een vrachtwagen gestapt ben.....
Vandaar dat Saab/Scania logo. :roll: :lol:

Maar ik gok dat alle originele sturen dezelfde maat hebben. Er is waarschijnlijk wel een aftermarket stuur, maar ik gok dat je dan de airbag kwijtraakt.

Caab 1350
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Caab 1350 » di 25 mei, 2021 21:01

Flowe Kitttt99 schreef:
di 25 mei, 2021 19:46
Gewoon nieuwsgierigheid; vind je die peugeot stuurwielen fijn!? Ik vind het helemaal niks, alsof je met het stuur tussen je knieën zit (anders zijn de tellers onleesbaar). Beantwoording op je vraag: volgens mij niet.
Ik rij nu twee jaar met zo’n klein Peugeot stuurwiel en ben wel om ja. Mijn lengte van net geen 1,90 help denk ik wel mee dat ik de meters goed kan zien bij het stuur op “normale hoogte”. Maar inderdaad, als je het niet gewoon bent is het alsof je vanuit je schoot stuurt. Maar als ik nu in de Aygo of Saab rijdt heb ik het gevoel minder in “control” te zijn bij het sturen doordat je dan veel meer een stuurbeweging maakt. Maar ook dat zal wel weer wennen op den duur. Die grote sturen zijn ook helemaal rond in plaats van onder en boven plat en dat is ook wel nodig.

Caab 1350
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Caab 1350 » di 25 mei, 2021 21:02

ghulst schreef:
di 25 mei, 2021 20:22
Vandaar dat Saab/Scania logo. :roll: :lol:
Met de vlam in de pijp.....

Plaats reactie