Dak werkt niet na upgraden/aanmelden ICM2

Voor alle Saab cabrio rijders
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Dak werkt niet na upgraden/aanmelden ICM2

Bericht door RoccoH » do 27 mei, 2021 8:38

Heb je al gekeken of je met je Tech2 het dak kan openen en sluiten? En heb je de software van je ICM2 al bijgewerkt met GlobalTIS of TIS2000? Foutcodes al uitgelezen met Tech2 (je krijgt al een foutcode als bv het lampje in de bagageruimte defect is...)?

Tech2 weet aan de hand van je VIN wat jouw af-fabriek configuratie is en stelt dit dus ook voor als je bij het opnieuw aanmelden van een module een keuzemenu krijgt. Als er bijvoorbeeld achteraf een origineel alarm door de dealer is ingezet dan weet Tech2 dit dan niet.

Met je VIN kan je op saabparts.com/us je af-fabriek configuratie bekijken als jij je gratis registreert, kan je gelijk achterhalen of iets achteraf is gewijzigd.

wouter1220
Donateur
Donateur

Bericht door wouter1220 » zo 30 mei, 2021 11:59

Hi RoccoH, ik kan de kap wel openen en sluiten met de TECH2.

Ik gebruik zelf GlobalTIS. Hoe werk ik de software bij van de ICM2?

Ik ga eind deze week even verder stoeien....

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 30 mei, 2021 12:03

Het lijkt erop dat de ICM2 niet juist is ingeleerd en "niet weet" dat hij zich in een cabrio bevindt.
Om dit te herstellen heb je een toegangsbeveiliging van ORIO nodig op de Tech2.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 30 mei, 2021 12:36

Global TIS / TIS 2000.

Ff googlen

Edit, oh, zie dat je dit al hebt/ gebruikt. Dan nu nog ff goed doen :-P+

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » zo 30 mei, 2021 14:48

wouter1220 schreef:
zo 30 mei, 2021 11:59
Hi RoccoH, ik kan de kap wel openen en sluiten met de TECH2.

Ik gebruik zelf GlobalTIS. Hoe werk ik de software bij van de ICM2?

Ik ga eind deze week even verder stoeien....
SPS kiezen

https://m.youtube.com/watch?v=53fho7l7yxI

Let er wel op dat je de auto aan de acculader legt, zeker als je meerdere modules gaat updaten. Als de accuspanning te laag wordt tijdens updaten dan kan het gebeuren dat de update niet (volledig) lukt en de module dus niet meer bruikbaar is.

Robbert_s_
Geregistreerd lid

Bericht door Robbert_s_ » ma 31 mei, 2021 7:37

[]

Is na de aanschaf van een Tech dit de enige optie tot updates, een abonnement via de getoonde website in die video?
Reden: onnodige qoute

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 31 mei, 2021 8:43

Of een gehackte versie / activatie gebruiken.

Maar ja, je zult met een server voor de software contact moeten leggen. En als deze server om authenticatie vraagt...

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 31 mei, 2021 14:04

Volgens mij heb je alleen voor MY2011 en MY2012 authenticatie nodig van Orio, bovenop de security access. Voor de oudere bouwjaren volstaat de gekraakte versie van GlobalTIS.

(De GlobalTIS server van trionictuning kan je echter hier ook bij helpen, mits je een actieve deelnemer bent)

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 03 jun, 2021 19:09

Kom dit net hier tegen in een oud topic, bericht is van een professionele Saab monteur:
jansen schreef:
do 08 sep, 2016 7:19
...bedieningsschakelaar dak stuursignaal loopt via de ICM en als die ingesteld staat als een sedan, doet ie daar dan niks mee.
Dus je moet je ICM2 opnieuw toevoegen (add module), dan krijgt je allemaal vragen die je moet beantwoorden, bv of de auto een sedan of een cabrio is. Wellicht heb jij iets anders gedaan dan add module?

wouter1220
Donateur
Donateur

Bericht door wouter1220 » za 05 jun, 2021 18:46

v.w.b. de TECH2 en het activeren: Voor zover ik het heb begrepen en ondertussen heb ervaren is dat de modellen tot 2011 alleen Security Acces nodig hebben. Security Acces heb ik verkregen door een gekraakte GlobalTIS.
Weet zeker dat deze combi goed functioneert, heb Cruise Control en Aux-in al met succes aangemeld.

@RoccoH: Ik ga hem nog maar weer eens opnieuw aanmelden. Je krijgt idd een hele lijst aan vragen, maar kan mij niet herinneren dan er een "sedan / cabrio" vraag voorbij is gekomen.

Heb ondertussen ook nog in een random oud topic gevonden hier dat je de EHU ook opnieuw aan zou moeten melden als je de ICM wisselt. Ook die ga ik maar eens proberen....

Bedankt voor alle suggesties so far guys! :O:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » zo 06 jun, 2021 9:35

Ik heb een module weleens 3x achter elkaar moeten aanmelden (met exact dezelfde instellingen) voordat alles werkte zoals het zou moeten werken...

Plaats reactie