Water in de kofferbak!
-
Borggreve
- Donateur (6x)

Water in de kofferbak!
Hi,
Nadat de SC MY 2005 een tijd buiten had gestaan, zag ik vanochtend een vijvertje van een behoorlijk aantal liters in mijn kofferbak.
Komt iemand dat bekend voor en wat zou de oorzaak ervan kunnen zijn?
Nee, ik heb de achterklep niet open laten staan.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes uut Lochem,
Adrian
Nadat de SC MY 2005 een tijd buiten had gestaan, zag ik vanochtend een vijvertje van een behoorlijk aantal liters in mijn kofferbak.
Komt iemand dat bekend voor en wat zou de oorzaak ervan kunnen zijn?
Nee, ik heb de achterklep niet open laten staan.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes uut Lochem,
Adrian
-
rauwers
- Donateur (12x)

Re: Water in de kofferbak!
Hoi Adrian,
heb dit vaker gelezen hier op het forum!
Een oorzaak was lekkage via de achterlichten.
De "foam afdichting" achterzijde achterlichten is niet meer goed dicht. Heb ergens gezien dat alleen die foam dichtingen ook nieuw te koop zijn.
Succes en groetjes,
Frank.
heb dit vaker gelezen hier op het forum!
Een oorzaak was lekkage via de achterlichten.
De "foam afdichting" achterzijde achterlichten is niet meer goed dicht. Heb ergens gezien dat alleen die foam dichtingen ook nieuw te koop zijn.
Succes en groetjes,
Frank.
-
Borggreve
- Donateur (6x)

Hi Frank,
Dank je. Ik ga nieuwe bestellen.
Groetjes,
Adrian
Dank je. Ik ga nieuwe bestellen.
Groetjes,
Adrian
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Ik heb voor m'n 99 bij Technirub ( www.technirub.nl) de afdichtingsrubbers besteld. Hebben enorm veel profielen per meter te koop. Niet duur en realistische verzendkosten. En het belangrijkste, het lekt er niet meer langs.
Succes.
Groet Jan
Succes.
Groet Jan
-
rauwers
- Donateur (12x)

Beste Arian,
heb jouw meerdere e-mails gestuurd, maar heb het idee dat ze niet ontvangen worden!
Misschien even controleren in SPAM of ongewenste reclame of ..?
Groetjes,
Frank.
heb jouw meerdere e-mails gestuurd, maar heb het idee dat ze niet ontvangen worden!
Misschien even controleren in SPAM of ongewenste reclame of ..?
Groetjes,
Frank.
-
Borggreve
- Donateur (6x)

Hi Frank, ik ga op zoek. Dank voor je reacties. Je hoort van me.
-
Ebele
- Geregistreerd lid
Voor mijn 9000 heb ik een tijd geleden een nieuwe afdichtingsrubber in het VK besteld (voor de Brexit) en sindsdien ook een droge kofferbak.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Bron: https://saabwisonline.com/b2/9-3/2005/8 ... cedure-82/
Water in the luggage compartment
Fault symptoms
Cause: As a result of inadequate sealing there could be leakage in through the area adjacent to the hinge plate following heavy rain or car washing.
Cars affected: 9-3 CV
Materials
90 273 919 Seal
12 794 960 Tape
Procedure
The procedure must be carried out on both sides.
1. Remove the grey tape.
2. Apply the seal 90 273 919 as illustrated.
3. Fit new tape.

Fault symptoms
Cause: As a result of inadequate sealing there could be leakage in through the area adjacent to the hinge plate following heavy rain or car washing.
Cars affected: 9-3 CV
Materials
90 273 919 Seal
12 794 960 Tape
Procedure
The procedure must be carried out on both sides.
1. Remove the grey tape.
2. Apply the seal 90 273 919 as illustrated.
3. Fit new tape.

-
Borggreve
- Donateur (6x)

Dank voor jullie reacties. Het probleem is verholpen. Nieuwe afdichtingsrubbers
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf ook last van wat water in de kofferbak van mijn '04 cabrio. Mag ik vragen welke afdichtrubbers je besteld hebt; die voor de achterlichten of het rubber waar de klep op afsluit? Eventueel een linkje naar wat je hebt besteld zou helemaal fijn zijn 
-
Frange
- Geregistreerd lid
Ik had ook water in de kofferbak na een ferme plensbui. Wss kwam dit door de nieuwe haaivin die wat nattigheid doorliet omdat de rubber blijkbaar niet goed afsloot, nieuwe o-ring ertussen en klaar. Ik heb ook nog de linkse en rechtse foam gewisseld en nu ook geen last meer van vocht in de achterlichten.
-
Caab 1350
- Donateur (3x)

Check nog eerst even aan weerskanten de afwaterings bakjes onder de tonno. Als je de tonno open zet, zie je aan beide kanten een rubberen opvangbakje welke via een rubberen drain slang het water af voert wat daar naar binnen komt. Hier spoelt ook zand en andere rommel in wat het gaatje verstoppen kan. Als je dan een regenbui of wasbeurt hebt loopt er flink wat water in de kofferbak.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Dit gaat over een 9-3 sport cabrio, deze heeft geen afwateringsbakjes voor zover ik weet....
-
Caab 1350
- Donateur (3x)

Ai, ik zat even in de modus "een cabrio is een cabrio"RoccoH schreef: ↑za 03 jul, 2021 12:50Dit gaat over een 9-3 sport cabrio, deze heeft geen afwateringsbakjes voor zover ik weet....