Nu ik als berijder weer vaker de auto wil nemen, beginnen er steeds meer zaken aan de Zweedse op te vallen, welke ik dan ook stap voor stap wil gaan oppakken. Het stotteren was de eerste stap en is na het vervangen van de bougies en tanken van E5 geheel verholpen . . . draait weer als een zonnetje
De tweede stap komt juist door het gebruik van een zonnetje, het dak begint namelijk na diverse heftige regenbuien door te slaan en de binnenzijde geeft flink wat vochtplekken weer . .
Welke producten kan ik het beste gebruiken om het dak goed en diep te reinigen en vervolgens te beschermen met water / vuil afstotende afwerking. Wellicht is het dat verven nog wel een optie, maar dat laat ik afhangen van de schoonmaak kwaliteiten van de producten. Ik ben eens wat gaan googlen en zie steeds een aantal merken voorbij komen om cabriodaken te reiningen, zoals; Renovo / Ultramar / Autoglym en Mequiars
Bij de diverse producten staan nog al wat verschillen en merk al wel dat er veel aangeboden wordt met vinyldaken, wat volgens mij toch echt welk wat anders is als de Saab soft-top
?? Wat raden jullie mede Carbio gekken aan om te gebruiken en wat zijn jullie ervaringen met verven ??
?? Hoe de binnenzijde schoon te maken ??
buitenzijde

buitenzijde andere hoek

binnenzijde met vochtplekken