Onderstel 9-3 OG cabrio versus hatchback

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Tuhu
Geregistreerd lid

Onderstel 9-3 OG cabrio versus hatchback

Bericht door Tuhu » di 24 aug, 2021 16:20

Op een Facebook groep biedt iemand bijna nieuwe cobra verlagingsveren en standaarddempers aan van een 9-3OG 5-deurs hatchback.
Nou vraag ik mij af of die uitwisselbaar zijn met mijn cabrio. Uit de RDW gegevens kan ik opmaken dat de cabrio qua gewicht wel wat zwaarder is maar
dat de aslast gelijk is.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Onderstel 9-3 OG cabrio versus hatchback

Bericht door reiernumans » wo 25 aug, 2021 20:32

In de originele situatie verschillen de veren tussen vijfdeurs en hatchback. Voornamelijk de achterveren verschillen, die zijn iets zwaarder uitgevoerd vanwege het extra gewicht van de cabriokap. Die cabrio achterveren worden ook vaak toegepast als HD veren voor een hatchback. Cobra maakt zelf ook onderscheid tussen hatchback en cabrio veren op hun website. Eibach doet dat dan weer niet..

Tuhu
Geregistreerd lid

Bericht door Tuhu » do 26 aug, 2021 8:14

Ik heb onder meerdere auto's eibach veren gehad. Bij volle belading gingen die nauwelijks lager dan onder normale omstandigheden.
Maar ja cobra maakt dus schijnbaar wel onderscheid. Als ik het wel zou aandurven dan kan ik dusl bijvoorbeeld de complete voorste voorpoten kunnen uitwisselen.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 26 aug, 2021 13:46

Ja, qua bevestiging aan de auto enzo is er helemaal niks anders tussen de verschillende carrosserievormen.

Plaats reactie