stoelen cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
vrslider
Geregistreerd lid

stoelen cabrio

Bericht door vrslider » wo 27 okt, 2021 8:12

hi everyone, een korte vraag de naden in het leer van de voorstoelen van mijn 9.3 cabrio uit 2005 zijn open gescheurt , het lijkt onmogelijk om dit te repareren, ik vroeg me af of het mogelijk is om een transplant te doen van de kussens van een normale 9.3 (viggen) sportstoelen of is dit niet compatible ?

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: stoelen cabrio

Bericht door busy » wo 27 okt, 2021 8:15

De hoezen kunnen eraf. Er zijn diverse bekleders die dit kunnen doen. Nieuwe hoezen zijn ook te koop Bv bij Velteck.

vrslider
Geregistreerd lid

Bericht door vrslider » wo 27 okt, 2021 8:21

heeft iemand een handleiding hoe deze eraf en erop gaan ? ik woon in zweden zal ff checken of veltec ze naar het buitenland verstuurd, maar een kussen transplant is dat mogelijk?
Afbeelding

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » wo 27 okt, 2021 8:32

Cabrio 2005 en 9-3OG (Viggen) zijn niet compatibel. Stoelen uit een cabrio zijn heel anders gevormd dan die uit een sedan/estate

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 27 okt, 2021 10:05

de hoezen van een 9-3NG cabrio kunnen eraf door de stoel los te halen. Zijpaneel los maken, de diverse schroeven verwijderen en dan kun je zitting eruit nemen. Uiteraard eerst alle stekkers los halen.

vrslider
Geregistreerd lid

Bericht door vrslider » ma 08 nov, 2021 15:48

ok dus een kussen swap is wel mogelijk van een "normale" naar een cabrio 9.3?

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » ma 08 nov, 2021 16:08

Een kussenswap tussen cabrio stoelen van 2004 en later is mogelijk ja. Wat bedoel je met 'normale'?

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 08 nov, 2021 19:23

Een niet-cabrio, gok ik

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » ma 08 nov, 2021 20:59

vrslider schreef:
ma 08 nov, 2021 15:48
ok dus een kussen swap is wel mogelijk van een "normale" naar een cabrio 9.3?
De vorm van een cabrio zetel is heel anders dan een sedan of estate, dus 1 op 1 wisselen zal niet mogelijk zijn.
je hebt 2 opties volgens mij
  • Jouw hoes laten herstellen
  • Op zoek gaan naar een NOS hoes (je hebt kans dat Velteck wat heeft liggen zij zijn de referentie als het over OEM interieurs gaat)
Hou er rekening mee dat een cabrio een plezier voertuig is en dat er meer vraag is naar de onderdelen dan het aanbod. Iedereen die een compleet interieur verkoopt zal liever het interieur in zijn geheel verkopen dan het interieur te slachten en met de rest te blijven zitten.

Plaats reactie