softtopdak klep opent niet helemaal.
-
automobilia
- Geregistreerd lid
softtopdak klep opent niet helemaal.
Hallo,
Weet niet of dit een goede benaming is zoals de titel aangeeft, maar mijn afdekkings klep gaat niet ver genoeg open ik bedoel die grote plastic klep waar achter het dak verdwijnt.
Ten eerste het dak opent verder prima tot dat ik een melding krijg op mijn display dan stop het hele opening proces van het dak. Als ik uit mijn auto stap en ga kijken blijkt dat die klep maar 45graden geopend is en het dak daar dan op rust. Handmatig de klep naar de achter kiepen en het zaakje functioneert weer.
Nu vind ik dit verder van chique van zo'n mooie auto. Mijn vraag is kan ik dit verhelpen en hoe!
Liefhebbers een fijn weekend en alvast dank.
Weet niet of dit een goede benaming is zoals de titel aangeeft, maar mijn afdekkings klep gaat niet ver genoeg open ik bedoel die grote plastic klep waar achter het dak verdwijnt.
Ten eerste het dak opent verder prima tot dat ik een melding krijg op mijn display dan stop het hele opening proces van het dak. Als ik uit mijn auto stap en ga kijken blijkt dat die klep maar 45graden geopend is en het dak daar dan op rust. Handmatig de klep naar de achter kiepen en het zaakje functioneert weer.
Nu vind ik dit verder van chique van zo'n mooie auto. Mijn vraag is kan ik dit verhelpen en hoe!
Liefhebbers een fijn weekend en alvast dank.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: softtopdak klep opent niet helemaal.
Welkom bij de club van niet-werkende cabriodaken...
Gebruik de zoekfunctie in het cabrio topic.
Gebruik de zoekfunctie in het cabrio topic.
-
gj.stegeman
- Donateur

Het blijft een gedoe met het dak. Soms kan het wat kleins zijn.
Dus bij het openen gaat de 5e boog omhoog en daarna de tonneaucover (de afdekkingsklep) blijft steken op 45 graden. Volgens mij gaat dat hydraulisch. Kan het mis hebben. Dus waar ik het eerste naar zou kijken is:
- Je niveau van de hydraulische vloeistof controleren en eventueel bijvullen, omdat je na het handmatig verder hebt geduwd het dak wel gaat openen.
- 1 van de kabels ligt los om de tonneaucover te bedienen.
Gaat het dak wel dicht zonder problemen?
Dus bij het openen gaat de 5e boog omhoog en daarna de tonneaucover (de afdekkingsklep) blijft steken op 45 graden. Volgens mij gaat dat hydraulisch. Kan het mis hebben. Dus waar ik het eerste naar zou kijken is:
- Je niveau van de hydraulische vloeistof controleren en eventueel bijvullen, omdat je na het handmatig verder hebt geduwd het dak wel gaat openen.
- 1 van de kabels ligt los om de tonneaucover te bedienen.
Gaat het dak wel dicht zonder problemen?
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Als je de tonneaucover handmatig kunt op- en neerklappen én het dak verder goed opent en sluit, zal de breekpen e/o de kruiskoppeling gebroken zijn.
Zit in de kofferbak rechtsboven onder/achter een horizontaal stukje tapijt. Naast het veermechanisme van de tonneau.
Als je dat stukje tapijt even naar voren klapt, zie je de kruiskoppeling zitten met rechts de breekpen.Breekpen e/o kruiskoppeling vervangen en dan doet de tonneau weer mee.
Zit in de kofferbak rechtsboven onder/achter een horizontaal stukje tapijt. Naast het veermechanisme van de tonneau.
Als je dat stukje tapijt even naar voren klapt, zie je de kruiskoppeling zitten met rechts de breekpen.Breekpen e/o kruiskoppeling vervangen en dan doet de tonneau weer mee.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Automobilia noemt niet wat voor cabrio hij heeft, maar de NG900 is helemaal elektrisch, de anderen zijn hydraulisch, met een elektrische hydrauliekpomp (bij de 9-3 is de vergrendeling van de 5e boog in het tonneaudeksel ook elektrisch).
-
automobilia
- Geregistreerd lid
Yup dan drukt het dak (rubber) de klep uit zijn 45graden positie
Bert
-
automobilia
- Geregistreerd lid
Het gaat om een 9-3, 2,0 SE uit 2000. En hij is zwart72sonett3 schreef: ↑vr 25 mar, 2022 19:43Automobilia noemt niet wat voor cabrio hij heeft
Bert
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Zet het in je onderschrift.
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Of kijk naar de avatar van automobilia 
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Veel te klein om goed te zien en dat is maar één auto.
Ik heb één Saab als avatarfoto en 4 in mijn onderschrift.
Ik heb één Saab als avatarfoto en 4 in mijn onderschrift.
-
beekemm
- Geregistreerd lid
Wat minder de oude hoofdonderwijzer uithangen mag ook wel,