Kap grijs, weer zwart maken met speciale verf?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rbuisman
Geregistreerd lid

Kap grijs, weer zwart maken met speciale verf?

Bericht door rbuisman » do 24 mar, 2022 22:08

Beste openluchtgenieters, ik heb een prachtige 9-3 cabrio uit 2002. Twee jaar geleden nog goed gepoetst, vet en troep eraf met een clay bar en het ding voelt nu super glad aan.... Dito ziet het eruit. Behalve dan de kap :? Die is ook oud en zou eigenlijk vervangen moeten worden. Echter heb ik er de investering nog niet voor over.

Ben al in de weer geweest met spul van Renovo (Soft top reviver). Op zich deed dat wel iets, maar de vale vlekken zijn nog zichtbaar en steken inmiddels flink af bij de glanzende lak. Nu dacht ik, waarom niet eens kijken in de wereld der kampeerders. En toen kwam ik dit tegen: https://www.nicolaasverf.nl/product/hyd ... atoendoek/

Iemand hier ervaring mee? Tips of overwegingen? (Nu geen flauwe reacties als 'Je moet er toch een keer aan geloven, kap vervangen, daar heb je een cabrio voor ;-) )

Retep
Geregistreerd lid

Re: Kap grijs, weer zwart maken met speciale verf?

Bericht door Retep » di 29 mar, 2022 21:22

Ik heb het dak van mij cabrio va 2008 gereinigd, geverfd en geïmpregneerd met Renovo.

Reiniging en verven vond ik prima.

2 x met impregneermiddel levert bij alleszins niet het effect dat sommigen op fb posten, nl. afrollende druppels. Nochtans heb ik correct met borstel 2 lagen gelegd. Ik hoop dat dit geen problemen oplevert bij een stevige bui;

martinphili
Geregistreerd lid

Re: Kap grijs, weer zwart maken met speciale verf?

Bericht door martinphili » di 29 mar, 2022 21:59

Als je, even hardop nadenkend, een egale laag over een oneffen kap aanbrengt zullen de vale vlekken nog steeds zichtbaar blijven ten opzichte van de rest.
Deed je één laag of meer?
Ik heb je link wel even gebookmarked, ik vind het wel interessant.

Plaats reactie