Flapperend flapje

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Martin67
Donateur
Donateur

Flapperend flapje

Bericht door Martin67 » di 19 apr, 2022 16:13

We hebben het hier over een 9-3 Aero OG uit 2001 met een Mercedes Gullwing flapje.... 😉

#durftevragen : Aan de voorzijde van de tonneaucover zitten " flapjes". Bij het openen en sluiten van de cover horen die flapjes om te klappen en daarna weer braaf plat te liggen.
Bij nader onderzoek lijkt er geen enkel verschil tussen het li-flapje en het re-flapje.

Maarrrrrr....tijdens het open rijden flappert het linkerflapje als een malle, terwijl het rechterflapje lekker ligt te zonnen....

Wie heeft hier ervaring mee en de gouden tip voor mij?
Ben bang dat wanneer het rechterflapje ook mee gaat doen dit weer een echte Saab gaat worden in de vorm van een vliegtuig, of dat het flapje op een gegeven moment afbreekt, waarbij ook anderen overlast van mij zouden kunnen krijgen....

Afbeelding

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Flapperend flapje

Bericht door 72sonett3 » di 19 apr, 2022 17:37

Martin67 schreef:
di 19 apr, 2022 16:13
... Bij nader onderzoek lijkt er geen enkel verschil tussen het li-flapje en het re-flapje.
Ze zijn elkaars spiegelbeeld, dus verschillend...
tijdens het open rijden flappert het linkerflapje als een malle, terwijl het rechterflapje lekker ligt te zonnen....
De flapjes worden bewogen door plastic torsiearmpjes via de motor voor de vergrendeling van de 5e boog, onder het tonneaudeksel. Aan de linkerkant zal er wel iets gebroken zijn.

Kijk met het dak half open/dicht maar eens onder de zwarte afdekking onder het tonneaudeksel.

gj.stegeman
Donateur
Donateur

Bericht door gj.stegeman » di 19 apr, 2022 17:42

Dak openen totdat de tonneaucover verticaal staat. Dan linker- en rechterflap met elkaar vergelijken. Bij de flap zit een afstelschroefje. Misschien staat dat te hoog.

Kolsja
Geregistreerd lid

Bericht door Kolsja » do 28 apr, 2022 9:33

Bij mijn Cabrio flapperd het rechter flapje.
Het stoort mij niet. :D

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » do 28 apr, 2022 11:52

Ach ja ik heb een 900ng die zijn wat superieurder daar wapperen de klepjes nooit van, die liggen gewoon in de kofferbak, :D

Plaats reactie